Nights like this, you will never be alone

Hej!
Nu har vi sportlov. Det efterlängtade lovet som alla pratat om. En tid då skolan får ligga på is och vi slipper ta så mycket ansvar under några dagar. Vi umgås med vännerna på skolan, sen kanske vi gör något kul efteråt, som att gå på Espresso House och fika med en vän (det gjorde jag i alla fall). Sen då? Vad händer då om en inte har några speciella planer inför det mysiga lovet. Om en bara stannar inomhus hela dagarna och knappt träffar någon, är det verkligen så roligt då?
 
Jag tror inte att vi människor är skapade för att vara ha lov. Jag menar, vad ska vi göra egentligen? Bara ligga inne och göra absolut ingenting? Det blir ju supertråkigt efter ett tag. En kan ju bli ganska deprimerad av det. Jag vill inte stanna inomhus i mer än 2-3 dagar, för jag vet hur lätt det är för mig att bara falla isär under den tiden. Jag tappar lätt rutiner, jag blir väldigt trött och kan känna mig deprimerad, jag har bara ingen ork eller motivation till att göra nånting alls och det kan jag tycka känns väldigt jobbigt. Att jag inte är speciellt produktiv. Visst, jag kan ju tycka att det är väldigt skönt att få sova ut några extra timmar och bara ligga inne och mysa i soffan en hel dag, men efter ett tag så blir det jobbigt. Och jag vill ju inte må dåligt under lovet. Jag vill känna mig produktiv. Jag vill ut på stan och käka en god middag med någon, jag vill småprata lite med kassörskan på H&M, ta emot min varma chailatte av en av de unga tjejerna på Espresso House, jag vill träffa mina vänner och verkligen spendera hela dagen med dem. Alltså det finns så mycket som jag skulle kunna göra, saker som jag vill göra. Just nu känner jag bara för att sova men vi får se hur jag känner mig imorgon. Förhoppningsvis gör jag något produktivt eller så slutar det med att jag bara ligger inomhus igen och lyssnar på någon podcast här och där. You never really know.
 

Nu ska jag släcka all min elektronik och gå till sängs. Hoppas att ni mår bra från både topp till tå och att ni har ett mysigt lov. Glöm inte bort att ta hand om er själva under tiden, så hörs vi snart igen. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0