Isolated in my head but alive at heart

Hej!
Det här lovet har inte varit speciellt händelserikt för min del. Har mest bara legat hemma och myst i soffan. Jag har sovit mycket men oxå haft ganska svårt att sova. Vissa dagar har jag släckt lampan vid 04:00 på morgon och sedan sovit till mitt på dagen. Jag har totalt vänt på dygnet och sen har jag drömt väldigt mycket oxå, men knappt hunnit komma ihåg vad det var innan jag sen klivit upp ur sängen. Så det har känts ganska jobbigt och lite stressigt på sätt och vis. Jag har inte varit ute så mycket, en kan väl säga att jag har isolerat mig själv här i lägenheten. Vilket förstås inte är så bra, men ibland så orkar jag bara inte ta tag i mitt liv. Så då sover jag iställetz 
 
 
Men idag lyckades jag faktiskt ta mig ut en stund. Jag gick och mötte mamma efter att hon slutat jobbet, sen gick vi och tog en promenad runt Sunnanå. Det var väldigt soligt och ljust ute, så det kändes bra med frisk luft. En känner verkligen av vårkänslan nu. Fick lite sprall i benen och kände för att fota lite då ljuset var så fint. 
 



Helt fruktansvärd vinkel och dåligt ljus på mitt ansikte, men ihimlen var riktigt fin här so it's okay!
 
När jag kom hem så ringde Norin och Alicia på FaceTime, så då satt jag och snackade med dem en stund. De är ju i Stockholm nu under lovet, så de kommer väl hem någon gång där innan måndagen då skolan börjar om igen. Det känns lite tråkigt att typ alla (låter som att det är många men de är egentligen bara 4 personer) mina vänner som jag umgås mest med, är så långt utanför stan. Jag har inte träffat någon av dem under hela lovet, annat än att jag har FaceTime:at med Alicia och Norin ett antal gånger. 
 
Men idag är det Fredag, så nu är det bara 2 dagar kvar av det här lovet innan skolan börjar om igen. Det känns bra. Vi åt Tacos till middag idag, vilket var helt on point! Helgen känns helt okej. Jag är en sån person som numera brukar längta till skolan, därför att då får jag träffa de som jag tycker allra bäst om att umgås med. Jag menar, jag träffar ju dem här personerna 5+ dagar veckan, så jag har som blivit van av att vi spenderar mycket tid tillsammans. En sak som jag har tänkt på tidigare, är att jag spenderar typ 70% av all min tid på Solvik. Resten av dom procenten är jag bara hemma eller ute på stan. Sen om vi tänker att jag spenderar 20% i klassrummen på skolan, så spenderar vi kanske 80% i matsalen. Alltså det är ganska sjukt egentligen, hur mycket vi faktiskt är i den där matsalen, bara för att umgås.
 
 
Anyways, nu blev det lite matte här. Det var inte riktigt tänkt. Men jag har nog inte så mycket mer att berätta idag. Vet aldrig riktigt hur jag ska avsluta alla dessa inlägg. Jag minns att när Clara Henry bloggade så brukade hon alltid avsluta med "Taco Hej". Det tyckte jag var ett bra sätt att avsluta. Men nu är det här men blogg och det enda som jag kan komma på nu är bara att önska er en god helg. That's it. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0