internationella kvinnodagen

Idag är det, vad de kallar för, internationella kvinnodagen. En dag som egentligen borde firas varje dag, tycker jag. För alla kvinnor är fantastiska på sitt sätt, men vi alla har ju våra osäkerheter. En av mina största osäkerheter över just min kropp är mina bröst. Jag tyckte alltid att det var så jobbigt att behöva byta om i omklädningsrummen på högstadiet för att alla tjejer i min klass hade större bröst än mig och de hade redan börjat köpa BH i 7:an, medans jag fortfarande gick runt och använde bara vanliga toppar. Jag minns att under en period brukade jag stoppa papper i mina senare små BH:ar, så att de skulle se större ut än vad de var. Jag vet andra tjejer som har gjort liknande, vilket är ganska sjukt när en tänker på det. Jag minns hur mycket jag skämdes över min kropp när jag gick i gymnasiet. Jag var väldigt smal när jag var yngre och jag hade supersmå bröst, så jag tror att de var komplex som satt kvar under min gymnasietid. Jag minns att jag oftast försökte smita iväg till omklädningsrummet lite tidigare än de andra så att jag skulle hinna byta om snabbt innan de kom in. Andra gånger kunde jag vänta tills alla hade gått, innan jag sen bytte om, men då kunde jag ibland komma försent till lektionen. Det är så otroligt ledsamt när en väl tänker på det. Hur många unga tjejer som har fått utstå liknande situationer. Det ska väl inte vara ett problem med att byta om i ett omklädningsrum tillsammans med en massa andra tjejer? Alla borde älska sin kropp och äga den in every situation.
 
Men just för att det är en så "speciell" dag idag, så bestämde jag mig ändå för att lägga upp den här bilden. Egentligen bara för att våga ta det där heta steget och faktiskt visa upp min kropp så här på sociala medier men oxå i verkligheten. Jag menar, vafan, det är ju ändå min kropp!





 



Kommentarer
Postat av: AnnaBananaBitch

Kan trösta dig med att du har större tissar än mig! Superfina :))

2016-03-09 @ 21:26:40
Postat av: NotAlbertEinstein

Jag ser inga små bröst. Dina är ganska stora och fina, so smile😍👍🏾

2016-03-10 @ 16:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0