Feminister & Mormoner

Hej!
Då var det måndag igen och shit vad less på livet jag har varit idag. Jag gjorde ingenting under eftermiddagen, annat än satt jag i datasalen och sen bara satt i biblioteket och ritade. 


Efter skolan följde jag med Alicia på stan en stund. Vi gick på Bistro och fikade lite, bara satt där och pratade om feminism, vad som händer efter döden, osv. Sen fick Alicia syn på två mormoner som gick förbi fiket där vi satt, så då sprang hon fram till dem och frågade om de ville sitta med oss en stund och diskutera lite om deras religion. De heter Nicholas och Carson, och kommer från USA, så vi pratade nästan bara engelska med dem. Det var lite kul, för de var 18 och 19 år, så de är ju i vår ålder. Jag tror vi satt där i över 1 timme ungefär och bara pratade. Det var ganska intressant faktiskt. Personligen så är jag inte alls intresserad av att bli mormon. Jag är ganska kritisk när det kommer till religioner då jag själv inte är religiös, om jag nu ska formulera mig så. Men jag tycker bara att det är intressant att när jag får lära mig om andra kulturer och religioner. Det startar liksom en diskussion och det kan vara lite kul att få höra andras teorier om saker och ting. Vi bestämde i alla fall att vi skulle träffas igen nu på fredag, bara för att fortsätta diskutera som vi gjorde idag. I don't know, jag vet inte riktigt vad det här kommer att leda till. Men det var väldigt trevligt att få sitta och prata så där med personer som inte är härifrån.

Jag tog bussen hem 17:13, sen dess har jag bara varit hemma och myst framför TV:n. Imorgon blir en lång dag, men det känns helt okej. Ska försöka att lägga mig tidigt ikväll, för jag somnade inte förrän kl. 02:00 inatt. if a bitch gon' slay, their sleep needs to be okay! (vet att det låter lame, men det rimmade, så va fan.. don't judge) God natt vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0