we can meet in the middle

Hej!
igår kl. 16:15 var jag på St. Olofsgård med stödgruppen (som jag nämnt tidigare), så jag gick dit från busstationen direkt efter skolan. 


Träffade på Amanda och hennes syster Nellie, precis där utanför. Träffen gick bra, mycket bättre än första gången. Det kändes mer positivt. Vi hade alla med oss bilder på våra närstående, och sen fick vi berätta om hur vi upplevde den personen. Eftersom det är en mer privat grej, så får vi inte diskutera exakt vad vi pratar om inför andra. Men jag tänkte att jag nämner bara vilket ämnesområde som vi riktar oss in på gång för gång. Sen kan ju jag och Amanda prata lite mer om det i efteråt då vi båda går till samma grupp och vi står varann så pass nära. Men det gick bra i alla fall. När vi var klara så gick vi in till stan och åt middag på Dallas, bara vi två. Det var väldigt mysigt. Vi gick och köpte lösviktsgodis oxå på Hemmakväll, sen kom mamma med bilen m, så då skjutsade vi hem Amanda, sen for vi bara hem.


Idag hade vi Tema med PO hela dagen. Vi diskuterade om sociala medier och hur det påverkar vårar vardagsliv. Det var intressant, för det finns ju väldigt mycket att säga om det ämnet, då det ligger så nära i åldern. Sen kom Alicia och Norin till skolan under lunchen, så då satt jag med dem en stund och bara chillade. Vi såg film på Temat under hela eftermiddagen, så jag och Alicia gick dit mot slutet av filmen, då jag redan har sett den en gång tidigare. (Filmen heter Transcendence) Efter skolan hade jag tid kl. 16:00 hos Ungdomshälsan på Ungdomens hus. Jag har börjat prata lite med en psykolog/kurator där, så jag ska börja gå dit några gånger. Jag blev lite frustrerad där ett tag, för jag hittade inte dit först. Jag gick helt fel, trodde det heter något annat. Så jag virrade runt själv i kylan med en supertung skolväska, så jag fick superkramp i min högra arm. Jag kände mig bara så sjukt trött och jag hade knappt ätit nåt på hela dagen, annat än att jag drack typ 3 koppar Te. Så jag gav upp och väntade på att få ta bussen hem, när hon från Ungdomshälsan ringde upp mig och frågade vars jag var nånstans. Då bestämde jag min för att gå dit ändå, trots den tunga tröttheten. Det gick bra i alla fall. Vet knappt vad jag har gett mig in på nu, men det är väl alltid bra att få prata ut om lite saker. Jag var hemma vid 18:00 så då lagade jag och mamma middag. Kyckling med sparris (som blivit en av mina ny favoritmaträtter). Sen under kvällen, såg vi på Sveriges Grammisgala live på TV. Efter det var slut, gick jag och tvättade håret, så nu ligger jag här i min mysiga säng och ska snart sova.


Hoppas ni haft en bra dag, om inte, försök att göra morgondagen bättre ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0