it takes someone to come around to show you how

Hej!
I Fredags fick vi fika på skolan efetr att vi slutat för dagen. Några hade tagit på sig att baka, och Amanda var en av dem, så hon hade bakat typ världens godaste Nutella muffins. Alltså that girl blessed my life! Det var så sjukt gott! Sen tog vi ju bussen in till stan som vanligt, så då var jag med Alicia en stund, då hon väntade på skjuts av Norin. När dem hade farit så träffade jag upp mamma på stan och sen gick vi hem.
 
Klockan 18:00 hade vi bokat bord på Tatung, så då gick jag och mamma dit och åt middag, för att hon fyllde år då. Sen gick vi på BIO och såg en film som heter The Revenant med Leo DiCaprio (som btw ska få en Oscar för den där rollen!), men själva filmen tyckte jag var väldigt långdragen. Den var 2,5 timma lång! Ingen film som jag skulle vilja se igen, den var väldigt intense. Anyways, jag somnade nog vid 01:00 då vi kom hem så sent.

Filé black and white med pommes

Igår var jag på stan en stund och kikade, provade lite kläder här och där, sen gick jag på Wook N' Roll och köpte mat innan jag tog bussen hem vid 15:00. 



Mamma jobba kväll igår, så då fick jag äta middag själv. Men det var helt okej, mysigt att bara få vara hemma och slappa efter att ha varit på stan i det fina väret. 


Precis innan jag skulle äta min middag, ringde Alicia och frågade om jag ville följa med hon och Norin på snöbio, som var nu i helgen ute på Torget. Så då hämtade dem upp mig där vid 17:30, för tydligen så började bion klockan 18:00. Men sen när vi var på väg in till stan så insåg vi att det inte riktigt var någon bio igår. Vi var lite sugna på att se Hajen, men den visades i Fredags. Så då satt vi där i bilen på parkeringen ovanför busstationen, och försökte komma på vad vi skulle göra. Det kändes ganska surt, för att vi alla hade tagit på oss överdragsbyxor och verkligen klätt oss inför att vara ute i snön, och så blev det ingenting sånt. Vi bestämde sen att vi skulle fara på MAX, för att dem hade inte ätit någon middag, så då for vi dit och så satt vi där istället. Sen fick jag skjuts hem, och så var jag bara hemma resten av kvällen. Det blev en lite konstig dag men ändå helt okej.
 

Idag sov jag i 10 timmar, så nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Jag får väl se om jag hittar på något sen, just nu tänker jag bara chilla och se på TV en stund.
 
Hoppas alla haft en bra helg och fortsätter att kämpa på imorgon då ännu en måndag rullar in. Livet känns ganska positivt nu, tycker jag, när det är så ljust ute. Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0