I am whatever you say I am. If I wasn't, then why would you say I am?


Jag har ingen rätt till att prata med någon, för jag känner inte den personen tillräckligt. Jag har inte rätten till att sakna något eller någon, för jag har ju redan allt en annan kan önska sig. Jag har ingen rätt till att känna hat mot min mamma, för att någon har det redan ännu värre i sin familj. Jag har ingen rätt till att se upp till någon som inspierar mig, för de suger och betyder ändå ingenting. Jag har ingen rätt till att skriva det jag vill, för någon annan kan se och få en annan uppfattning. Jag har ingen rätt till att säga det jag vill, för att några kan ta illa vid sig. Jag har ingen rätt till att uttala mina åsikter om feminism, rasism, etc. för jag har inte tillräckligt med erfarenheter av det. Jag har ingen rätt till att röra vid någon som jag tycker om, för någon annan har redan delat sitt liv med den personen. Jag har ingen rätt till att känna att jag vill ta livet av mig, för någon annan har redan gjort det. Jag har ingen rätt till att vara självsäker, för då anses jag bara som ännu en bitch i samhället. Jag har ingen rätt för att hata min egen kropp, för jag är ju redan så smal. 
 
 
Jag har ingen rätt till att säga ifrån om jag inte håller med, för då anses jag som dum i huvudet och mina åsikter är fel. Jag har ingen rätt till att skada mig själv, för jag är ju redan så fin. Jag har ingen rätt till att gråta inför allmänheten, för då anses jag som svag. Jag har ingen rätt till att nämna att jag är oskuld, för alla andra är inte det. Jag har inte heller någon rätt till att förklara varför jag är det, för att sex är bara något som en måste ha annars anses en som konstig. Jag har ingen rätt till att älska någon, för jag har inte upplevt kärlek på det sättet, så då kan ju inte jag veta hur det känns. Jag har ingen rätt till att sjunga om jag känner för det, för någon kan tycka att jag är dålig och då borde jag bara hålla käften. Jag har ingen rätt till att sitta och sminka mig på en allmän plats om jag vill, för då kan jag anses som självupptagen. Jag har ingen rätt till att visa en viss mängd hud, för då ser jag ut som en hora. Jag har ingen rätt till att klä mig som en kille, för då passar jag inte in i samhällets ideal om hur en tjej ska vara. Jag har ingen rätt till att våga satsa på det som jag vill göra, för jag kommer ändå aldrig att lyckas. Jag har ingen rätt till att vara mig själv, för då passar jag inte in nånstans. Jag har ingen rätt till att säga alla dessa saker, för någon annan kanske inte håller med. Men jag gör det ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0