Dizzy fridays & blurred faces

Hej! igår, efter skolan, for jag och Alicia på stan för att träffa Nicholas och Carson (mormonerna som jag nämnt i tidigare inlägg). Vi satt och fikade på Bistro och bara pratade om allt mellan himmel och jord (literally). Likadant som sist, ställde vi några frågor kring deras religion, osv. Det var väldigt trevligt. Vi ska träffa dem igen en sista gång nu på måndag efter skolan, samma tid och samma plats. Hela grejen med det här att vi sitter och snackar med två Amerikanska mormoner, har egentligen ingenting att göra med att vi är intresserade av bli mormoner. Vi pratade om det här igår, jag och Alicia, och såklart vi fattar att de bara försöker få med personer över till deras religiösa sida. Jag personligen tycker att det är intressant att prata om andra religioner, då en själv inte är så speciellt insatt. Jag tycker även om att lära mig om andra människors liv och hur deras familj och kultur ser ut. Men jag vill absolut inte bli mormon. Jag tror ju på nånting, men inte på det som dem tror. Vår mening från första början var egentligen bara att vi ville höra deras åsikter om de tankar som vi hade. Det är allt. Jag menar, även om vi inte håller med dem om allting, så vi lär oss ju nånting i alla fall. Vad kan vara så fel med det?

Efter att vi hade sagt hej då till killarna, så tog vi bussen hem till mig. Mamma hade lagat Tacos till middag, så då åt Alicia middag hemma hos oss. Det var supertrevligt. Sen kom Norin efter en stund, så då satt vi bara där vid matbordet och pratade. Dem var här till ungefär 22:00 på kvällen, så det blev några timmar. Vi satt och ritade upp korsord till varandra som vi skulle lösa, medans vi lyssnade på lite musik. Det var riktigt kul, lite spontant så där. Så min fredagskväll blev en väldigt bra start på den här helgen!


Har inte gjort så mycket idag, annat än att ha suttit vid datorn och bara myst. Det är väl egentligen det som en ska göra när det väl är helg? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0