LTU

Hej idag var vi på studentbesök på Luleå Tekniska Universitet (LTU) i Luleå och skulle kolla på lite olika riktlinjer som vi kan söka till om vi vill efter att vi har gått klart på Solvik. Morgonen var en aning stressig men jag fick skjuts in till stan va mamma. Vi som skulle åka iväg tog Luleå bussen från busstationen kl.08:10 och var framme vid 10:15. Vi samlades då i en aula där på skolan tillsammans med en massa andra klasser från olika skolor. Vi fick lunch 10:30 så då for jag, Alicia och Erika in till centrum och åt lunch på MAX. Efter det så gick vi runt lite på stan en stund och bara kikade. Jag köpte en röd gelétvål med små stjärnor i på butiken LUSH. Den heter "Santas Belly" jag tyckte det var urgulligt. När vi hade yrat runt ett tag på stan där så gick vi till en busskur och bara väntade på att nästa buss skulle komma. Musikanten låg precis tvärs över gatan så jag gick in där en stund och bara strosade runt bland alla instrument. Det var helt sjukt hur många och snygga gitarrer och baser det fanns där. Svarta elgitarrer är typ allt. Av någon anledning så bestämde jag mig för att köpa ett plektrum, egentligen bara för att jag inte orkar låna andras plektum under musiklektionerna och jag vill ha ett hemma också då jag fortfarande är i början av processen att lära mig spela gitarr och det gör fotfarande ont i fingrarna, så plektrum kändes som ett ganska så viktigt spontanköp. Efter det så for vi med bussen tillbaka till LTU men av någon anledning så gick vi in på Teknikens Hus och tydligen så var det gratis inträde där just idag så vi tvekade inte en sekund, utan gick bara rätt in. Alicia var som ett litet barn i en godisbutik och sprang bara runt där och var överexalterad, som vanligt. Haha! :) Men det var ganska kul att vara där, det var så längedan. När vi kände oss klara där så gick vi till LTU i ett försök till att hitta alal dem andra. Det var ett rockband där från någon musikskola i Piteå som avslutade dagen igenom att spela lite musik. Det var ganska bra. Klockan 15:00 tog vi bussen hem till Skellefteå igen. Vi sov alla 3 längst bak i bussen en stund, det var ganska skönt för att jag var så trött, det var vi nog alla efter den dagen. Vi var i stan vid 16:45 och nästa buss hem gick vid 17:15 så jag hann fixa mig lite mat innan jag sen for hem. Mamma var och åt surströmming med en tjejkompis så hon kom hem vid 20:00. Efter dett så har jag inte gjort så mycket mer än att bara chilla framför datorn.
 
Det har varit en riktigt bra dag i alla fall med många skratt.
Imorgon är det Onsdag och jag har musik hela dagen, vilket känns väldigt skönt.
 
Men nu ska jag fortsätta med att kolla på The Returned och mysa lite till innan jag sen går och lägger mig. Byye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0