5 Seconds of Summer i Globen, Stockholm

Här är alla det bästa videklippen som jag filmade under konserten i Stockholm (13/5-15)
 
Varning! för skrik, svordommar och falska sångtoner som hörs i bakgrunden. Lol
Nedräkningen och öppningsnumret
 
 
 
De spelade en ny låt från deras kommande album som inte har släppts än.
Jag kunde egentligen inte texten eftersom jag bara har hört den på video förut.
 
"we're the voice of the new generation" 
 
 
Älskar texten i den här låten
 
 
"This song is called Rejects, it's about being an outcast"
 
 
De tog upp ett fan på scen som fick spela på Luke's gitarr. Det var så himla gulligt!
 
 
Älskar den här låten så mycket. Helt klart en av höjdpunkterna under hela konserten.
 
 
"AUSSIE AUSSIE AUSSIE" lol
 
 
 
 
( jag smälte nog lite inombords när Ashton sa "I Love you")
 
alltså Mikey's face när han sjöng "Swedish meatballs" var så gulligt.
 
 
 
Alltså det där 90 minuterna kändes verkligen som 90 sekunder.
 
Jag filmade inte när de spelade Don't Stop och She Looks So Perfect för att jag redan hade lyssnat ihjäl mig på dom låtarna, då ville jag bara dansa och sjunga med.
 
Konserten var i alla fall hur bra som helst. Jag minns hur mycket jag dansade och sjöng med när det spelade sin version av American Idiot med Green Day. För några sekunder där stod jag bara och log när jag stod och titta ner på dom, jag kan inte riktigt förklara känslan men jag kände mig bara så stolt. Bara tanken av att jag fick chansen att ta del av deras dröm den kvällen.. Det är bara så sjukt när man verkligen tänker på det. 
 
Jag var i alla fall inte mycket besviken. Det enda som jag kände förstörde min konsert upplevelse var att vi satt så långt bort från scenen. Jag har aldrig suttit så högt upp på en konsert förut. Det var inte alls bekvämt men det fanns ju inte direkt något som vi kunde göra åt saken. Men nästa gång som jag går på en konsert då vill jag stå så långt fram som möjligt så att jag får uppleva det hela på riktigt nära håll.
 
Jag grät konstigt nog ingenting under kvällens gång, däremot så vaknade jag upp med lite tårar under ögonen morgonen därpå då vi lyssnade lite på Wrapped Around Your FingerIf You Don't Know och The Only Reason. Då kändes det verkligen! 
 
Jag filmade lite med min mobil också. Tyvärr så är dom väldigt korta eftersom jag filmade det mesta igenom min kamera och jag ville ju såklart leva i stunden så därför försökte jag att vara snabb med att filma.
 
 
 
Alltså jag låter så pinsam i den här videon! Jag skäms nästan, men aa..
 
"shweetballs" Lol
 
 
Sammanfattning av konserten
Calum glömde bort texten (as usual)
Ashton var sjuk under kvällen
Luke gick runt på scen med mikrofonen i en hand (omg!)
Michael sjöng om svenska köttbullar x)
Killarna tog upp ett fan på scen som fick spela på Luke's gitarr
Fansen höll upp blå och gula skyltar som bildade svenska flaggan
#5sosEUproject was a success
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0