Studentvecka dag 1

Vi åt frukost tillsammans på skolan. Jag och Emelie hade varit på Coop dagen innan och köpt en massa frukt och Nutella. Vi samlades på skolan vid bänkarna utanför dans och teater där vi mumsade på frukten och drack lite alkohol. Förutom att det regnade och blåste kallt så var det riktig mysigt. Vi var 8 st av 11 elever. Efter frukosten så hade vi svenska med Erika fast det var inte riktigt en lektion, vi fick mest bara igen lite betyg och uppgifter som vi har gjort under gymnasiets gång. Vi åt lunch på skolan och ungefär vid 12 tiden fick jag hämtning av mamma och så for vi ut till stugan då vi precis har flyttat ut dit, där hann jag sova på soffan i ca. 30 min innan det var dags att fara in till stan igen för att gå och se på balen. Frida LM och Nikki var de enda i klassen som gick på balen så vi skulle dit och se på dom. De fotades i Bondstan innan röda mattan, de var verkligen hur fina som helst!! Efter det så for jag, Lisse, Johanna och Frida LB in till stan med deras cyklar. Vi stannade för att äta på Subway, fast jag åt ingenting för jag hade redan hunnit äta. Sen for vi in till Statsparken vid Verandan där röda mattan och Norran höll till. Det var ganska svårt att se men vi såg lite grann i alla fall. Vi väntade mest bara på Nikki och Frida men det tog tid innan de kom så vi hann ändå se ganska många par. Alla var verkligen jätte fina. Jag önskade verkligen att jag också hade kunnat gå på balen och bara fått känna mig speciell för en kväll. Det kändes lite hjärtskärande men jag är ändå glad att vi var många som inte gick och att vi ändå kunde vara där och stötta tjejerna som gick. Senare under kvällen så for vi till Lejonströmsbron där vi älven och grillade pinnbröd, korv och marshmallows. Vi hade alkohol med oss också och vi spelade kubb och snurra flaskan/sanning eller konsekvens. Det var mysigt att bara sitta där och prata och lyssna på musik. Vi ska nog ha en till grillkväll också så vi är alla i klassen, men det blev ändå en helt lyckad kväll. 

Det var en riktig händelserik dag. Jag känner att jag verkligen har utnyttjat hela den här dagen och det känns skönt. Jag är bara så trött nu, jag har knappt fått nån sömn så jag måste verkligen sova nu! Jag ska verkligen försöka att uppdatera bloggen varje dag nu när våran Studentvecka har dragit igång! 3 dagar kvar nu tills jag tar Studenten! (shiiiiit)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0