Tankar om nya tatueringar?

Jag vill ha fler tatueringar. Det här är något som jag funderar väldigt mycket över, vad jag vill ha för texter, symboler, osv. Jag har pratat ganska länge om att jag vill ha en Harry Potter tatuering. Mina systrar tycker att jag ska tatuera in en trollformel som står för något, som te.x "Lumus" som står för ljus. Det tycker jag är en ganska gullig tanke, men något som jag gärna vill tatuera in är den symbolen som är mest känd för Harry Potter, tecknet för de tre Dödsrelikerna, "The tale of the three brothers" (googla). Det är något som betyder ganska mycket för mig. Jag vill gärna ha den bak i nacken. Dock så har jag inte bestämt mig än eller bokat in någon tid för en ny tatuering men jag tycker att det börjar vara dags igen, för jag har verkligen funderat mycket och länge kring det här ämnet.
 
Musik, texter och kreativitet i allmänhet tar upp ungefär 80% av alla mina tankar. Jag fastnar lätt för sångtexter, så därför känner jag mig 101% säker på att jag vill tatuera in en sångtext, antingen någonstans på armen eller på något av revbenen. Jag fastnar alltid för nya texter med nya meningar. Däremot så finns det två artister som jag verkligen känner för och det är
Lana Del Rey och Twenty One Pilots. Deras musik "talar" bara till mig och jag vet att jag inte skulle ångra mig om jag tatuerade in någon av deras sångtexter eller citat.
 
Vessel är ett av mina många favoritalbum. Jag lyssnade väldigt mycket på det albumet när jag gick i 2:an på gymnasiet, då jag kände mig ensam och förvirrad över skolan och bara livet i allmänhet.
Jag har aldrig känt att jag har kunnat relatera till någons musik så mycket som jag kan relatera till Twenty One Pilots. Jag vet inte exakt vad är, jag tycker bara att Tyler Joseph är en så intressant person, bara sättet hur han tänker och pratar om saker och ting. Han inspirerar mig, speciellt när det kommer till att skriva.
 
Så därför vill jag tatuera in någon sångtext ur en av deras låtar, helst ur en av dessa tre låtar.
(se nedanför)
Jag funderar fortfarande och jag har tänkt länge på det här och jag tror att jag ska ta tag i det innan sommaren kommer då det är lite jobbigt att ha en ny tatuering. Men snart så..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0