Q/A

Hej bloggisen! Det ett tag sen som jag gjorde en sån här Q&A. Jag tänkte att eftersom det nu är 2015 och det fortfarande är den 1 Januari så ville jag göra något kul här på bloggen, därför tänkte jag svara på lite frågor som jag har snappat upp lite här och där på internet. :)
 
 
1) Favorit film? (förutom Harry Potter och Twilight) The Lovely Bones, Forrest Gump, The Maze Runner, Remember Me, The Fault in Our Stars, The Perks of Being a Wallflower
 
2) Vad har du för planer efter att du tagit studenten? Jag har länge varit lite nyfiken på det där med att vara utbytesstudent men tyvärr så är det nog försent för mig nu eftersom jag bara har ungefär 6 månader kvar innan jag går ut skolan. Jag vill ju gärna flytta till Kalifornien och bo där i några månader, kanske jobba eller gå någon slags kurs där. Annars skulle jag kunna tänka mig att bo i Umeå om jag skulle komma in på en musikskola där. Jag måste då försöka göra något med musiken, annars kommer jag nog go crazy.
 
3) Vad är det bästa som du vet? Att sjunga och gå på konserter.
 
4) Tror du på ett liv efter döden? Absolut men jag vet inte om jag skulle påstå att jag är religös. Jag tror på något mitt emellan eller typ omfödelse. Jag vet inte egentligen, jag har ganska många teorier om det där och jag tycker att det är ett intressant ämne att diskutera om.
 
5) Favoritmat? Pizza är ju aldrig fel.
 
6) Hur ofta tar du selfies? När jag känner mig tillräckligt snygg för att kunna ta en selfie eller bara när jag är uttråkad. Lol
 
7) Vad gör du när du blir upprörd? Sätter på hög musik.
 
8) Divergent eller Hunger Games? Jag gillar Hunger Games men jag gillar även skådespelarna i Divergent för att de är samma som är med i The Fault in Our Stars, vilket är en av mina favoritfilmer, så jag måste nog svara Divergent på den frågan, men båda är ju så sjukt bra!
 
9) Vad inspirerar dig? Helt ärligt så inspireras jag av väldigt många olika artister. Tyler Joseph inspirerar mig när det kommer till låtskrivande, även Eminem. Ashton irwin tycker jag också är en väldigt bra förebild. Även miljöer och andra personers bakgrunder är något som jag kan bli inspirerad av.
 
 
10) Bästa albumet? The 1975 - The 1975, Vessel - Twenty One Pilots
 
11) Vilken kändis tror du att du skulle "klicka" bäst med med? Det är väldigt svårt att svara på men det skulle ju vara någon som är ganska lik  mig själv.
 
12) Vilken är året mest meningslösa årstid? Halloween men jag önskar ändå att det var lika stort här som i USA.
 
13) Bästa hemsidan? YouTube, We Heart it
 
14) Vilken är din favoritbok? Någon Annanstans, The Fault in Our Stars
 
15) Om du kunde byta plats med en annan person för en dag, vem skulle det vara och varför? Ashton irwin, därför att jag har alltid velat kunna spela trummor + att hans skratt är bland det sjukaste jag har hört. lol
 
16) Bästa musikvideon? Jag gillar musikvideos som har en historia bakom, det känns som en kortfilm.
 
 
17) Favorit YouTuber? Kingsley, Clara Henry, TouchDaLight, Casper Lee, Troye Sivan och Tyler Oakley
 
18) 3 saker som ingen vet om dig? Jag har Twitter men ingen vet vad mitt konto är.
Jag skriver egen lyrics i mina anteckningar på min iPhone. Jag brukar spela in röstmemon.
 
19) Vad är din favoritlåt just nu? Du kan ju gå in och kolla på min Spotify om det är något intressant. Jag har en spellista där som heter Rock N' Trollolol. Den spellistan är min favorit just nu. 
 
20) Hard worker eller slacker? Jag skulle nog säga att jag är en ganska lat person, om jag ska vara helt ärlig, Jag behöver ofta en push av någon annan för att kunna utföra det som jag ska göra.
 
21) Favoritband? The 1975, Paramore, All Time Low, Chase Atlantic, Linkin Park, 5 Seconds Of Summer, Fall Out Boy, One Republic, Coldplay, Twenty One Pilots
 
23) Vad är din största dröm just nu? Jag vill bli en artist men det är något som jag har velat hela mitt liv och nästan alla mina drömmar kretsar liksom kring den drömmen.
 
24) Vad är den bästa drömmen som du har haft? En gång så drömde jag att jag träffade Matt Healy i en av korridorerna på min skola och han höll i en mikrofon, gav den till mig och la sin arm runt min nacke och satte på den instrumentala versionen av Chocolate i skolans högtalare så att hela skolan kunde höra. Sen gick vi bara genom Centralkorridoren och jag sjöng med till musiken och dansade med Matt som om vi var bästa vänner. Han drog sen i en spak som ledde till att alla vattenspridare i taken gick av så alla elever blev dyngsura men trots kaoset på skolan så slutade vi inte sjunga. Vi bara fortsatte att gå genom skolan och dansa till musiken. Tillslut så vaknade jag ju och var tillbaka i verkligheten, men det var verkligen den roligaste drömmen jag har haft på väldigt länge, den kändes bara så äkta!
 
25) Favorit instagrammare? hayden_williams, princesspiamia, allisimpson, beamiller, kendalljenner, kyliejenner, colour_me_creative
 
 
Bästa Julfilmen? Grinchen och Polar Expressen
Bästa Julgodiset? Knäck och Rocky Road
Värsta Julklappen som du har fått? Jag fick ett presentkort på Kicks en gång av min släkt när jag var ganska ung och jag tyckte inte om den affären då så jag gav presentkortet till mamma och fick igen lika hög summa i kontanter så att jag ändå kunde köpa mig något som jag faktiskt tyckte om.
Bästa Julklappen som du har fått? år 2008 fick jag ett DS och min första riktiga mobiltelefon i julklapp. Jag var överlycklig över att jag fick båda sakerna som jag hade önskat mig på en och samma dag. Efter den dagen så var jag helt besatt av att spela DS. Jag spelade det nog varje dag under säkert 2 års tid.
 
Planer inför 2015
Jag ska gå och se 5 Seconds Of Summer i Stockholm den 13 Maj, vilket känns sjukt kul. Jag kommer att bli moster för första gången! ;D Jag kommer ta studenten, avsluta skolan, kanske flytta eller resa nånstans och jag kaaaaaanske ska söka till Idol 2015 men jag vet inte än. Vi får väl helt enkelt se vad som händer under det här året, det kommer då hända speciella saker i alla fall.
 
 Life is a twisted jurney but maybe, in the end, my kind of twisted is a good thing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0