JULAFTON

God Jul
Lite sent kanske men. Igår var det Julafton! Vi var hos mormor i Boliden som vanligt där på kvällen. Vi var dessutom alla i släkten den här gången, vilket vi bara är varannat år. Så det var alltså jag, mamma, mormor, min moster Mona och hennes man Lasse, kusin Karolina och hennes man Henke med deras dotter Linnéa + deras hund Lennon, kusin Kristoffer (Karolinas storebror) med hans barn William och Maja tillsammans med hans fästmö Lina och deras enda gemensamma barn, Melinda. 

Vi åt middag, såg lite på TV, åt godis och sen kom förstås "Tomten" och delade ut Julklappar. Det var mysigt. Jag fick några stycken, sen fick jag öppna resten efter att vi hade kommit hem. Tyvärr har jag inga bilder från kvällen. Vi tog inte heller några släktbilder, vilket vi aldrig gör av någon anledning..(?)


Tomten var då snäll mot mig i år också. Jag fick jättemycket smink, vilket var vad jag hade önskat mig så jag ser fram emot att börja använda det. Jag fick även 2 konsertbiljetter av mamma till att se Justin Bieber i Tele2 Arena i Stockholm den 29 September 2016. Vilket jag är sjukt tacksam för! Sist jag såg Justin var den 22 April då han var på sin Believe Tour år 2013. Då sålde han ut 3 konserter 3 dagar i rad. Den här gången sålde han ut 2 konserter. Så det här blir alltså andra gången som jag får se honom. Tänk att det skulle gå hela 3 år innan jag fick se honom igen. Alltså det ska bli så jäkla kul! Jag längtar verkligen!



Jag la ner ganska mycket tid på kvällens makeup och blev faktiskt riktigt nöjd, speciellt med ögonbrynen. Tyvärr så gör ingen av bilderna jag tog, någon som helst rättvisa. Men jag kände mig fin i alla fall. 

Jag vet att det finns otroligt många människor som inte får samma upplevelse av Julafton som många andra får. Alkohol förstör mycket mer än vad man tror och det är många som lider av ensamhet under Julafton, vilket är hemskt och ledsamt. Det ska inte vara så. INGEN ska behöva vara ensam under Julaftonsfirandet. Jag hoppas att dom som faktiskt fick spendera sin tid med vänner och familj hade en bra Julafton och får ett bra Nyår!

Idag är det precis 1 vecka kvar tills det blir ett nytt år. 1 Januari 2016. Snart är vi äntligen där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0