days turned to nights & friends into lovers

Hej den här veckan kunde inte ha känts segare. Man känner verkligen av vinterdepressionen nu. Det är alltså 16 dagar kvar till Julafton och jag har fortfarande inte köpt några Julklappar eller funderat över om jag ens vill ha några. Jag känner som ingen speciell Julstämning eller glädje inför det just nu. Kan nog ha att göra med att saker och ting har känts så intensivt och gått så fort dom senaste veckorna, så man har knappt hunnit stanna upp.
 
i Fredags var jag med Norin och Alicia hemmahos mig. Vi spelade kort och drack alkohol. Sen där på kvällen så for vi och Alicias kompis Joakim ut med hans bil och sladdade i vintermörkret. Sen efter det for v in till stan för att festa vidare på Carl-Viktor
 
Det hände väl inte så mycket där mer att en och annan blev lite för full.
Jagkom i alla fall hem vid 02:00 på morgonen där så då gick jag bara och la mig för att sova.
 
Lördagsmorgonen vaknade jag någon gång vid 11:00 av att Norin ringde mig och frågade om jag ville med och käka bakismat i stan och av någon anledning så sa jag Ja, fast än jag redan hade planerat med mamma att vi skulle äta pizza med mormor. Hur som helst så fick jag i alla fall hämtning där någon gång vid 12:00 så det var alltså jag, Norin, Jocke och hans kompis Adrian, som for in och åt på en pizzeria som heter Picasso. Den har alltså existerat längre än vad jag själv har gjort och jag hade aldrig ens lagt märke till den. Det var i alla fall hur gott som helst! Jag ska definitivt köpa pizza därifrån fler gånger. Efter det så for vi till Solbacken för att Jocke och Adrian skulle köpa Alkohol och handla på ICA inför Lördagskvällen där. Jag fick skjuts hem efter det men fick hämtning senare där på kvällen då jag, Norin och Alicia skulle på MAX (standard) för att hinna käka lite innan vi sen drog vidare till Bureå. Jocke skulle ha filmkväll där, så vi var hos han hela kvällen och sov sen över där. Vi såg på några filmer, åt chips, drack Alkohol och bara myste i sofforna där i mörkret. Sen for några av hans kompisar hem. Alicia somnade före oss, så där satt jag i soffan med Norin och Jocke och tog shots vid 04:30 på morgonen. Vi pratade om allt och ingenting, spelade lite gitarr, osv. Vilket jag tyckete var ganska mysigt. Sen gick vi och la oss för att sova. Jag vet inte hur mycket klockan var när jag faktiskt somnade men den var nog nära 07:00. 
 
Söndagsmorgonen var väldigt seg. Jag klev upp kanske vid 13:00 och gick på toa för att göra mig klar inför dagen. Vi alla 4 satt där i soffan igen och såg på Family Guy till typ 16:00, vilket var ungefär vid den tiden som jag, Norin och Alicia började fara därifrån. Vi stannade till på ICA en stund för att panta upp några kassar som hade stått hemma hos Jocke. Det blev precis 149 kr. Det var verkligen sjukt många burkar och flaskor! Vi gav lite pengar till en tiggare sen som satt där utanför. Det var som lite gulligt för att man såg verkligen att det gjorde hela hans dag. Så vi for hem från Bureå och stannade till på MAX (igen) för att äta. Jag köpte inget riktigt mål dock, bara lite pommes, en Cola och en Jordgubbsmilkshake.
 
 
Sen fick jag skjuts hem, åt middag med mamma och sä var jag bara där hemma resten av kvällen.
 
Jag kände mig grymt bakis men det var en mysig helg ändå.Lite ångest får man väl ha så här i efterhand men det var ändå kul. Har inte alls gjort mycket idag. Försov mig imorse, så jag var på skolan vid 11:00 och for därifrån 14:35 med Erika och gick på stan med henne en stund.
 
Jag har bara känt mig så sjukt trött, deppig och tankspridd den senaste tiden. Jag hoppas verkligen att vissa saker börjar vända snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0