You need to lose some feathers before you can fly

Hej bloggen! Förlåt för att jag har varit seg på att uppdatera mitt fabulösa liv under den senaste tiden. Jag har varit lite upptagen med att må bra på riktigt. Idag för precis en vecka sedan tog mitt "sommarlov" slut och i måndags (17/8) hade jag min första skoldag sedan jag tog Studenten i Juni. Jag sökte till Musiklinjen i början av det här året och kom då in som reserv men samtidigt hade jag tackat Ja till att gå en allmän linje på skolan för att läsa upp några missade ämnen. Så just nu går jag Allmän linje med inriktning musik på Solviks Folkhögskola i Frostkåge. Jag har alltså gått skola varje dag den här veckan då det har varit 25 grader varmt ute. Varje dag har jag tagit bussen hem ifrån lägenheten kl.08:03 för att sedan ta 08:30 bussen till Frostkåge där skoldagen börjar kl.08:55 och slutar 14:20 varje dag förutom på Tisdagar då jag går till 15:30. 
 
 
 
Jag trivs faktiskt riktigt bra där borta på Solvik. Det är en liten men bra skola. Super mysig miljö med positiva människor och lärarna känns väldigt peppande. Jag kan nog inte minnas senaste gången som jag kände mig lika motiverad till att fara till skolan som jag har varit varje dag under den här veckan. Jag kan inte heller minnas senast då jag faktiskt mådde bra på riktigt en hel vecka. 
 
 
Jag går inte riktigt i en klass utan jag har vissa ämnen med olika elever och lärare så jag hoppar som runt lite. Vad gäller musik klassen så är vi 9 elever, alltså 7 killar och 2 tjejer. Jag känner inte riktigt än att det är min typ av människor men det funkar bra. Jag är ju där för att lära mig och utveckla mitt scenframträdande. Redan under första musiklektionen (som då var i Onsdags) fick jag lära mig att spela både elgitarr och trummor till två olika låtar. Det var kul och det kändes bra för att gitarr/elgitarr är ett intrument som jag verkligen vill lära mig.
 
 
 
Alicia går ju också på Solvik så det känns bra att ha någon där som man redan känner sen tidigare. Det känns liksom som att vi fortfarande går i samma klass. Jag har ju bara hunnit gå en vecka än så länge så jag känner inte riktigt alla än och jag försöker fortfarande att anpassa mig men det finns några där som jag känner att jag trivs ganska bra med. Jag har då alltid någon att sitta med i matsalen och träffar alltid någon under rasterna då många spenderar den lilla tiden i matsalen där man kan fika.
 
Skolmaten är hur bra som helst!
 
Jag sitter nästan alltid bredvid någon på bussen på vägen in till stan. Jag vet inte, det känns bara bra för mig att alltid ha någon att vara med på skolan för det inte direkt något som jag är så van vid sen tidigare då jag spenderade den största delen av min gymnasietid ensam på rasterna och gick sällan till matsalen då jag fick lite social ångest. Så det känns väldigt bra nu. Det gick väl inte exakt som jag hade tänkt mig men det funkar. 
 
Så här ser mitt Schema ut just nu.
 
Jag rekomenderar verkligen att att försöka söka till Solvik om man behöver plugga upp några av sina gymnasiebetyg eller om man bara känner för att testa sina kreativa vingar. Det är en jättebra skola med en väldigt trivsam miljö vilket är superviktigt när man går skola. Man ska känna att man trivs p åriktigt.
 
Hittade ett roligt fönster inne på skolan.
 
Jag tänker i alla fall försöka blogga mer nu då jag går skola, då jag känner att jag har lite mer att skriva om. Det kommer nog att bli ett bra läsår för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0