I'm on ya like a TATTOO (ouch!)

Hej bloggen! Idag så gjorde jag min första tatuering!! (OMG). Jag känner mig helt överväldigad!

Jag tänkte att jag skulle skriva nu om hela processen. (OBS! kan bli ett lite för långt inlägg men jag måste skriva om den här speciella dagen)

 När vi var i Piteå sist på min födelsedag så gick vi förbi en tatueringsstudio som heter Left Hand Tattoo, och bokade en tid. Den tiden var idag kl.11:00. Jag klev upp ur sängen ungefär kl.09:00 och vi satt oss i bilen kl.09:30. Det blev lite tajt om tid och vi var rädda ett tag över att vi inte skulle hinna till förutbestämd tid. Dock så släppte mamma av mig utanför studion när vi kom fram efter 1timmas körning, och jag hann precis i tid. Jag var där prick kl.11:00. 

 Studion är som uppdelad i två salonger, en frisörsalong och en tatueringsstudio som ligger till höger när man kommer in. Mina två storasystrar hade sagt till mig att jag skulle gå och prata med en tjej där som heter Sanna, som tydligen är väldigt bra och högt rekommenderad. Tyvärr så blev det inte riktigt så, jag glömde att fråga efter hennes namn så istället fik jag prata med en annan tatuerare. Hon var visserligen också bra och trevlig. Dock så jobbar hon inte där. Hon är från söderut och hon sa att hon bara var gäst/lärling där. Det gick bra ändå.

 Vi började med att prata om vilken stil på texten som vi skulle ta och jobba med. Jag hade sparat en bild på min mobil, där det var en speciell text som jag hade fastnat för. Den första bokstaven såg dock lite annorlunda ut jämfört med resten av texten, så vi letade ganska länge på en hemsida som heter www.dafont.se och vi hittade en fin text som såg nästan precis ut som den jag hade bild på.

 Hon gjorde som en mall och klistrade sedan på den på min handled (precis som man ser i alla Ink program) och frågade mig badkar tyckte om placeringen. Jag började tveka ganska starkt där ett tag men till slut så bestämde jag mig för att sluta överanalysera allt och bara köra på.


 Sen var det dags. Efter många om och men så var det äntligen dags att göra den permanent. Jag var förberedd på allt som medföljde under processen så jag var faktiskt ganska lugn och självsäker. Jag visste också att det skulle göra ont eftersom man har ju så tunn hud runt handlederna och många har sagt det gör väldigt ont där. 

 Jag tänker inte sitta här och försöka släta över det onda. De som säger att det inte gör ont måste det ju f*n vara något fel på. Det gjorde så SJUKT J*VLA ONT!!! Det kändes på riktigt som att någon slet sönder min handled. Det kändes som att någon tog ett rakblad och bara körde det genom min tunna hud, fast näe, det gjorde så sjukt mycket ondare än det!! Jag försökte verkligen att slappna av och tänka på något annat, men det var på riktigt olidligt!

Jag som försöker att hålla masken :x

 Hur som helst så är jag verkligen supernöjd över min tatuering! Jag hade väl önskat att den inte hade blivit så kolsvart men det kommer ju att blekna bort lite färg när man sen vistas i solen och då kommer den ju att bli lite mörkgrå/blå.

Min första tatuering blev äntligen klar!

 Här är en liten lista på det som jag måste göra nu under den kommande veckan.


SKÖT OM SÅHÄR
_________________
•Tvätta med tvål och ljummet vatten
•Lufttorka
•ev. plasta över natten
•Smörj flera gånger per dag

UNDVIK
________
•Luta ej mot tangentbord
•Kan flagna och klia
 under ca. 1 veckas tid


Det kommer förmodligen att dyka upp lite fler bilder på min tatuering efter att den har läkt. Tills dess kan ni ju kolla in min instagram också ifall det dyker upp lite bilder där också.
Min instagram:  agnesbergmark

Ha det så bra så länge!
/Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0