I am a Dreamer & a strong Believer

Jag har nog egentligen alltid vetat att jag ville ha en tatuering 
"när jag blir stor". När jag var 17 år så ville jag länge ha en tatuering på revbenen. En textrad från en låt av Lana Del Rey som heter Carmen. Texten lyder "Only seventeen but she walks the streets so mean". (Jag vet inte exakt varför men ibland fastnar man bara för texter). Jag vill egentligen fortfarande ha den tatueringen men nu är jag inte längre 17, jag är 18 år och jag känner på något sätt att den texten skulle bli fel att göra nu när jag inte längre är 17 år. Den skulle liksom inte stämma in helt.

Jag visste däremot att jag alltid ville ha en tatuering på min högra handled. Det kanske låter lite konstigt men jag kände liksom alltid att det fattades något där. Det kändes lite tomt. (no sh*t) 

Alla som vet vem jag är vet säkert redan att jag älskar Justin Bieber. Han har länge varit en stor idol för mig. Han har inspirerat mig på många sätt, tex. hans klädstil, hur han dansar, hur han sjunger osv. År 2012 släppte han sitt album Believe och ända sedan dess har han försökt att nå ut till fansen genom det där ordet. Berättat att han inte bara vill att fansen ska tro på honom utan även tro på sig själva och sina egna drömmar. 

Därför valde jag att tatuera in det ordet Believe. Det är mottot som jag lever efter nu och det är en konstant påminnelse om att jag alltid ska tro på mig själv och mina drömmar. När jag känner mig stressad i en situation eller känner att jag kommer att misslyckas, då kan jag alltid se ner på min handled och påminna mig själv om att ta ett djupt andetag och bara köra på. Från när jag går och lägger mig på kvällarna till när jag vaknar upp på morgonen så kan jag alltid somna och vakna upp med det ordet framför mig och bara hoppas på att allt kommer bli bra igen.

Vad jag försöker säga är att jag tror på väldigt mycket. I am a dreamer and a strong believer. Jag tänker alltid utanför "boxen" och överannalyserar alltid saker och ting. Jag tror på andar, aliens, sjöjungfrur och en massa andra övernaturliga saker. Jag tror på att allt är möjligt och att goda människor ibland kan göra dåliga val. Jag tror på att alla förtjänar en chans till att kunna förbättra sig. Jag tror på ett liv efter döden och jag tror på att jag en dag får träffa min stora idol och förebild som jag avgudar så.

Jag tatuerade mig inte för Justin Bieber men han var definitivt inspirationen till att jag ville göra den här tatueringen. Han har hjälpt mig att tro på mig själv. Därför betyder den här tatuering så mycket för mig.

"Believe that you can do anything if you set your mind to it" 
-Justin Drew Bieber

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0