Första gången som jag drack alkohol

När vi kom hem från Piteå så åkte jag ber till Statsfesten och träffade Stina och Matte. 

Det var första gången som jag fick gå in i ett öltält och dricka alkohol lagligt. Det var så sjukt mycket folk ute! (mest 20 åringar faktiskt) Jag var som tvungen att klamra mig fast vid Stina under hela kvällen för att det var så mycket folk och så hög musik att man hörde knappt vad den ena och den andra sa. Jag fick en drink med smak av annans som faktiskt var riktigt god, det var alltså en Cider. Nästan direkt efter att jag hade fått den så var det någon som knuffade till mig och jag spillde ut lite av min drink över mina nya kläder som jag hade fått i födelsedagspresent. Det var bara att vänja sig och fortsätta vidare. 

Vi höll mest till nere vid baren på bryggan. Dom spelade sjukt bra musik och det stod som en hel klunga med människor som hoppade och dansade till musiken. Jag fick en till drink, en röd med smak av vattenmelon. Den var väldigt söt. Stina hade sprungit iväg på toa under den här tiden så jag fick min drink av Matte. Plötsligt så kom hans bästa kompis och bjöd oss på en Shot. Det var så sjukt äckligt och det brände som satan i halsen! När Stina kom tillbaka satte vi oss ned på bryggan och pratade en stund. Då kom Mattes kompis tillbaka och bjöd oss på en till Shot. Han var omöjlig att tacka nej till, som han insisterade. Tro mig, vi försökte verkligen. Efter två Shottar och 1,5 Breezer, började jag tillslut att känna mig väldigt vinglig och lullig. Jag började skratta lite okontrollerat och kanske blev liiite för ärlig, men i stort sett så var jag faktiskt medveten om allt jag gjorde. Jag minns allt från den kvällen och jag tackade inte Ja till något som jag verkligen inte ville. 




Dom stängde 01:00 och då kände jag att jag verkligen behövde gå på toa. Jag och Stina gick till ett dass men ha gick panik på grund av hur äckliga dom där "baja majorna" är, så då gick vi till Polisstationens garage och jag gick på toa där istället. Jag kan nog säga att jag har aldrig varit så kissnödig i hela mitt liv. 

Jag kan väl erkänna också att jag grät i några sekunder medans jag var där inne på toan, för att jag kände verkligen att jag hade svikit mig själv. Att jag hade kastat mig in i något som jag var så ovan vid att göra, därför kändes det som att jag begick ett misstag. Samtidigt var det ju så jä**a kul! Jag har aldrig gjort något sånt där förut. Det var som att kliva in i en helt ny bubbla, en helt annan värld där jag satt min fot på en främmande mark. Samtidigt så kände jag att jag verkligen förtjänade att ha kul för den kvällen. Man fyller bara 18 år en gång och när den dagen kommer så måste man liksom göra något extra roligt som är utöver det vanliga, som att tex. dricka alkohol. 

Stina cyklade medans jag satt på pakethållaren när vi for hem till dom. Jag kände att jag ville inte komma hem till mamma i det skicket som jag var i, även fast mitt läge inte alls var allvarligt men för mig blev det bara för mycket. Dock så har jag en väldigt snäll mamma som sällan blir arg över saker och just för att hon litar på mig. Jag är smart och jag skulle aldrig göra något som jag kände mig obekväm att göra. 

Jag sov över hos Stina och Matte. Vi gick i säng vid kl.05:00 på morgonen. Under den tiden så låg vi bara i soffan och lyssnade på musik och bara försökte nyktra till lite. Jag fick smaka en droppe Whiskey också, det var ingen god smak enligt mina känsliga små smaklökar. Mattes bästa kompis följde med oss hem, så dom satt och snackade under kvällen medans jag vilade mitt huvud på Stinas knän och hon pillade mig i håret (jag älskar verkligen när något pillar med mitt hår!!). När Mattes kompis hade farit hem så började vi göra oss klara för att gå till sängs. Plötsligt så stod Matte i köket och gjorde Omellett. (vem gör en Omellett 5:00 på morgonen innan man ska gå och lägga sig?!). Hur som helst så kan jag väl bara säga att det var den saltaste Omelletten jag har smakat på i hela mitt liv!!! (Tack för det Matte..)

Bild från deras balkong. Det var så fint ute!

Vi sov alla 3 i samma säng. Åå herregud vilken mysig säng dom har. Alltså jag skulle seriöst kunna bo i den där sängen för resten av mitt liv! Man sjönk som ner i madrassen när man lade sig ner. Yeezus! Aa, det bar verkligen en mysig kväll. 

Vi vaknade vid kanske 12:00 och jag blev hämtad av mamma 15:00. Stina hade sminkat mig innan jag fick hämtning för att vi skulle ha släktkalas hemma i stugan sen på kvällen.

(släktkalaset kommer i nästa inlägg)

Så en sammanfattning av kvällen. Jag drack:

2 Shots
1,5 Breezer
1 droppe Whiskey
1 droppe Öl
2 Cider

Det tycker jag är en ganska bra sammanställning. En bra kväll blev det i alla fall och jag hoppas att jag får uppleva fler liknande kvällar under den här sommaren.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0