Update gone wrong

Hej bloggen! imorse vaknade jag 10:00 och jag tänkte gå på stan och typ shoppa lite samt köpa med mig mat hem, sov. Jag kollade min mobil som jag alltid gör innan jag kliver upp ur sängen. Jag klickade mig in på inställningar och valde att uppdatera mobilen, vilket jag sent skulle få ångra. Jag är ett sånt fucking retard. Jag kan ingenting om sånt där, uppdateringar och säkerhetskopior. Det hela är som en labyrint för mig. Det slutade i alla fall med att jag förlorade alla mina appar, bilder, noteringar, röstmemon. You name it. Allt är i princip borta. Jag hann däremot lägga in mina bilder på datorn några dagar innan jag uppdaterade mobilen, så det är nog säkert + att apparna går ju att ladda ner på nytt igen, vilket inte är något stort problem. Det som jag känner mig mest ledsen och frustrerad över är att jag förlorade alla mina anteckningar. Skolgrejer som jag borde komma ihåg, mejladresser, lösenord och användarnamn till vissa plattformer. Jag hade typ 85% av mitt liv i dom där anteckningarna. Tankar och citat som jag skrivit ner, personliga berättelser som jag hade lagt ned en massa tid på att försöka få ihop till vad som kunde bli låtar. Saker som ingen egentligen har fått läsa om för att det var mina tankar. Så mycket texter som jag har skrivit, som i en dagbok, allt ät borta. Förmodligen så är chansen väldigt liten för mig att jag ska kunna få tillbaka allt eftersom jag inte vet om jag har gjort en säkerhetskopiering tidigare.
 
Det positiva är väl att jag äntligen har rensat telefonen (LoL). Nu har jag i alla fall utrymmen nog och på ett sätt är det väl skönt att få "börja om" men just anteckningarna och alla mina röstmemon som jag spelat in, är verkligen något som jag saknar. Det var personligt och viktigt för mig. Något som jag inte ville visa för nån men ändå ville ha kvar av någon anledning. Från och med nu kan jag börja börja skriva nytt material men det känns väldigt jobbigt att bara börja om så där, men det är väl som dom säger, man lär sig av sina misstag.
 
Idag lärde jag mig att jag alltid ska se till att säkerhetskopiera mina saker innan jag uppdaterar min mobil igen.
 

bjussar på en bild från i somras.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0