Julcaféet 2014, Dockdans ES3c

Hej! idag hade vi dansföreställning på Hallen, Nordanå. Vi samlades kl.13:00 i sminkrummen på Nordanå där vi skulle sminka oss, sen skulle vi samlas inne på Hallen kl.14:30 då vi skulle byta om till scenkläderna och värma upp och ha genrep en gång. Publiken släpptes in kl.15:50 då den första föreställningen började kl.16:00


Min kostym

Ya like ma hairdue ;)


Fucking Tokio Hotel in 2006 #lol

Liiips


Docktema ^^

Vi var nummer 6 av 9, så vi fick vänta ute i hallen ett tag men det gick ändå bra. Min mamma kom och kollade på den första föreställningen och hon filmade (såklart) med våran iPad. Det kändes ganska bra, det var såklart nervöst men jag var ändå inte så nervös som jag oftast brukar vara. Jag kände egentligen ingenting, jag tänkte inte, jag bara körde på och försökte göra mitt bästa.

Sen var det paus i typ en timme då vi skulle hinna äta men vi var några som stannade kvar i Hallen och åt. Mamma hade redan farit iväg då men hon for på Coop så då köpte hon en banan, en choklad Corny och en liten gul Fanta som jag bara kunde slänga i mig lite snabbt innan det var dags för nästa föreställning. Jag satt i omklädningsrummet med en tjej i klassen och pratade lite medans jag åt.

17:30 hade vi uppvärmning och gjorde lite övningar till musik i flera grupper (som vi alltid gör när vi är på Hallen). Sen var det dags för sista föreställningen som då var kl.18:00. Min klass stod i ett hörn ett tag och väntade på insläppet så att vi sen kunde gå ut i hallen igen där vi en än gång fick vänta.

Sen var det dags. Jag gick in först med alla andra bakom mig, sen dansade vi.

Jag måste säga att den sista gången gick bättre än den första. Jag tror att alla gav allt just då och verkligen gick in i sin roll. Det kändes bara väldigt bra! :)

När vi var klara och gick ut i hallen igen så hade vi en gruppkram innan vi sen skulle in på scenen igen för applådtack tillsammans med alla andra dansare som också var där och uppträdde. 

Sen bytte vi om, sa hej då, och for hem. Imorgon och på Tisdag så ät vi lediga från dansen och på Fredag får vi äntligen Jullov! :) Helt sjukt vad tiden går fort. Julen känns konstig i år, jag är lixom inte lika taggad som jag vanligtvis brukar vara. Jag bryr mig nästan inte i år, det låter ganska hemskt men så känns det i alla fall.

Det är en fucking jävla hund på övervåningen som ylar och skäller så högt att jag blir nästan lite psykotisk. Hoppas att den stänger käften snart så att jag kan få sova ifred! *ugh*

Anyways, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0