Shoppingdag i Umeå stad

Hej bloggisen! Det känns som att det har hänt så mycket som jag måste skriva om men har inte orken till. Samtidigt så har det inte alls hänt SÅ mycket för mig i sommar.
 
Igår var jag och mamma i Umeå och shoppade. :)
Jag måste faktiskt säga att det var mitt bästa köp på länge!
 

Hittade sötaste sockarna! ^_^

Vi gick även och åt på vår favoritrestaurang där vi alltid stannar när vi väl är i Umeå.
 
(och Ja, jag åt upp allt på tallriken!)
 
Vi gick in i en musikaffär som vi hittade förra gången vi var i Umeå. Den heter Burmans.. nånting. Där har dom i alla fall sjukt mycket musik. Det är en väldigt liten butik med lite trånga utrymmen men dom har i princip allt som man letar efter. Däremot så frågade jag efter en skiva med 5 Seconds Of Summer, den hade dom då inte (det var en bummer). Killen i butiken visste inte ens vilka dom var och ändå verkar han veta allt om alla artister, som han pratar.. Det slutade i alla fall med att jag köpte Ed Sheeran's nya album X.
 
Efter det gick jag och mamma åt olika håll, hon ville gå på Lagerhaus och Mia's Lustgård, så jag gick runt själv på stan och letade intensivt efter en bokhandel. Tillslut hittade jag Akademibokhandeln. Jag letade efter en bok som heter if I Stay (Om Jag Stannar), vilket har gjorts till en film som kommer ut senare i år. En film som jag verkligen vill se! Tyvärr så hittade jag inte den boken, så jag får väl försöka hitta den här i Skellefteå (om den har kommit in eller om dom kan beställa hem den). Vi köpte i alla fall två pocketböcker som jag blev intresserad av.
 
 
Eftersom jag har sett Divergent och blivit intresserad av den trilogin så har jag funderat länge på om jag ska köpa böckerna. Jag har inte den första men jag köpte den andra boken (lat..?). Jag läser verkligen aldrig böcker men nu har jag kommit in i någon sorts trans. Jag vet inte. Jag går runt i bokaffärer och söker efter olika böcker, mest dom som har blivit till film och som jag är intresserad av att se.
 
Det var nog allt.
Jag SKA försöka hålla bloggen mer uppdaterad men det är ju sommar och det har varit så varmt dom senaste dagarna att jag inte har orkat göra någonting förutom att sova. xD
 
Ha det bra tills vidare!
/Hej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0