Clive Russel

Hej! Igår var jag hos frissan. Jag hade en tid på Clive Russel kl.09:45 och jag var där 10:00 (oops!) men det gick bra ändå. Jag sa till frisören att jag ville ha ljusbrunt hår. Hon och ägaren av salongen stod och diskuterade om mitt hår. Tydligen så hade hon jag varit hos sist på KI (som frisörsalongen heter) använt en färg i mitt hår som heter Lumi, vilket är den färgen som frisörer använder när någon kommer in och vill ha en ganska extrem färg i håret. Jag ville ju färga håret lila sist men då blev det mer rött, så den här gången ville jag få ut det röda och bli lite ljusare. De på Clive Russel sa då att Lumin är väldigt svår att få ut, att det är en process. Jag blev orolig då för att jag ville ju ha ljusbrunt hår vid det här laget. 

Hon avfärgade i alla fall mitt hår två gånger, klippte och lockade. Hon färgade inte men hon sa att dom kunde boka in en ny tid då vi faktiskt ska färga håret och det blir den 18/8, vilket är dagen innan skolan börjar! Men det blir nog bra.

Här är en bild som jag tog i omklädningsrummet på Gina Tricot efter att jag hade varit hos frissan. ^_^


Det blev inte så jättestor skillnad men jag har ju precis börjat processen. Håret känns väldigt mjukt och fräscht i alla fall, som det alltid gör efter att man har varit hos frissan, så det känns bra.

Ska sluta skriva nu. Blir snart hämtad av Stina som ska ta nu ut och övningsköra lite ikväll. Skriver mer sen!
/Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0