Stockholm, November 2013

Hej! Jag vet att jag skrev att jag skulle försöka blogga lite under tiden som vi var i Stockholm, det blev förstås inte. Nu är vi hemma i Skellefteå i alla fall. Vi bodde hos mammas kompis Carina, i hennes lägenhet. Det var jättefint och mysigt. Hon bor i Täby, så vi var mest där dom två första dagarna. Vi var på Täby Centrum, som ligger bara några meter ifrån där Carina bor. Det var en jättestor galleria! Det var nästan svårt att hitta där. Vi gjorde ett besök på Hollister och Sephora, vilket var vad jag längtade efter, eftersom det inte finns här hemma och jag har inte besökt Sephora sedan vi var i USA. Jag köpte lite smink, det erbjöd 3 för 2, så jag köpte en blå ögonskugga i 5 olika nyanser, en guldbrun eyeliner och ett "läppstift" som ändrar färg beroende på läpparnas PH värde! Det funkar också som ett läppbalsam. Det är lite glansigt också, färgen på mig blir ungefär ljusrosa. Väldigt fin färg blir det. Sedan köpte jag lite kläder också, en tröja på Ohio, en grön glammig tröja på Manhattan och två tröjor på Hollister och en fin långärmad tröja på Gina Tricot, som kostade 149 men var på rea, så det blev endast 50 kr! Jag köpte lite mer smink sen också på H&M. Jag har velat ha ett läppbalsam från märket EOS, ett tag nu och äntligen hittade jag dom fina små färgerna på H&M. Det fanns röd, orange, grön och blå, men jag köpte ett rosa eftersom det är min favoritfärg (såklart) och det var i smak av Bubbelgum, det luktar jättegott! Jag köpte lite nya smycken till min industrial piercing också, två guldringar som liknar det jag redan har, fast dessa har taggar istället för kulor. Det är lite svårt att förklara men dom är jättefina i alla fall. Sist men inte minst så köpte jag ett par hudfärgade balettskor som jag behöver på dansen. Jag köpte säkert något mer också men inget som jag kan komma på nu. Om ni följer mig på instagram så vet ni kanske redan vad jag har haft för mig under dessa 4 dagar som jag har spenderat i huvudstaden. Om ni inte har sett några bilder så får ni se dom nu. :)
 
 

Som ni kan se ovan så åt jag ganska mycket Frozen Yogurt. Jag åt nog en kopp varje dag som vi var där. Det är nog något nytt som dom har börjat med, vi såg aldrig några Frozen Yogurt barer sist vi var i Stockholm, det var i April som vi var där sist. Det var i alla fall hur gott som helst! Det hade både frukter och godis, kakor och olika slags strössel och såser. Jag fick lite beslutsångest varje gång jag stod där och skulle välja toppings. Haha! :)
 
Vi var ju på Bruno Mars konserten också! Det tänker jag skriva om i nästa inlägg. Just nu håller jag på att ladda upp filmerna och det tar förstås tid. Hoppas att ni förstår ;)
Hej på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0