Påsklov!!

Hej! :) Idag är det torsdag och imorgon är det fredag (no shit Sherlock!) vilket betyder att vi är lediga från skolan! YEY! Nu har vi äntligen påsklov! Så lycklig över att jag slipper vandra omkring som en liten grå smurf i skolan. Nu får jag vara den regnbågsfärgade enhörningen igen! Lol. Det enda dåliga är väl att jag inte får dansa nånting, vilket gör mig ganska deppad! :( Men man får väl göra det bästa av situationen och äta gott! ^_^

Vi hade ett NK (naturkunskap) prov idag sista lektionen. Det gick väl sådär.. Vi hade också ett matteprov dagen innan, det kändes faktiskt mycket bättre. Jag har alltid brottats med matten enda sedan jag var liten, men denna gång gick det faktiskt ganska bra. Så jag är ändå nöjd:) Jag blev klar vid 13:00 så då fick jag gå. Man fick sluta skolan när man var klar med provet. Engelska är vår sista lektion på torsdagar och vi ska egentligen sluta 15:00. Av någon anledning så hade vi ingen engelska idag, vilket gjorde att vi fick sluta mycket tidigare. Eftersom jag är en så duktig elev (lol) så stannade jag kvar och satte mig vid en dator efter skolan och jobbade med svenskan. Vi ska ha nationella efter påsklovet och vi ska hålla ett tal om typ något som händer i framtiden. Jag valde ämnet Framtidens skönhetsideal. Jag hade så mycket tankar och åsikter att jag skrev nästan 1,5 sida! Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra när vi hade svenska idag, men efter skoltid jobbade jag stenhårt och nu är jag klar! Bra för då slipper jag grubbla så mycket över det under lovet, vilket känns jätte skönt! :) Jag slutade alltså 13:00 men jag for inte hem från skolan förän 15:30. Det ni.. ;D

Maria kom hit under middagen också och smakade på våran hemmagjorda goda pizza. Det var ju trevligt. Sedan hade vi filmkväll och såg på en familjefilm som heter Matilda. Vi såg den på Sunnanåskolan när vi gick i typ 4:an eller nåt. Vi tyckte att den var as bra då! Den är inte lika bra nu när vi har blivit äldre, men den för tillbaka många fina minnen. ^_^

Men nu ska jag gå och lägga mig! (lägga mig som i "nu ska jag lyssna på musik och instagramma") God natt!


Kommentarer
Postat av: anonym

Hej! skulle du kunna skicka ditt tal till [email protected]? :)

Svar: Mitt tal? Menar du till Svenska nationella? Tyvärr så finns hela mitt tal och min PowerPoint på skolans dator och jag kan därför inte skicka hem det förän på måndag nu till veckan. Jag har helelr inte något Word program installerat på min dator. Allt är på skolan och nu är det ju påsklov så jag kan inget göra.
Agnes

2013-04-01 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0