Nyårsafton!

Hej! :) I måndags var det ju nyårsafton (snart en vecka sedan, hehe..). Jag spenderade min kväll hos Maria, hos hennes pappa. Vi lagade mat själva. Vi gjorde en förrätt (fail) som bestod av vindruvor, sallad, gurka, bacon, och lite annat klägg. :P Middagen blev kyckling med ris och saffransås, det blev ganska gott faktiskt! :) Vi drack Coca-Cola till och tände lite ljus, dekorerade köksbordet med silver stjärnor och lite serpentiner. :) Vi gjorde också en efterrätt. Det skulle bli glass men den failade ju helt och blev istället en smoothie, typ. Men vi la i lite jordgubbar, så det slutade gott ändå! :)
 
förrätten:
http://www.recept.nu/sandra_-_helsingborg/forratter/agg_och_mejeri/parmesanskalar/
middagen:
http://www.recept.nu/laleh_maghonaki/varmratter/kyckling_och_fagel/ortris_med_saffransmarinerad_kycklingfile/
efterrätten:
http://www.recept.nu/fredrik-paulun/efterratter-och-godis/agg-och-mejeri/enkel-jordgubbsglass-med-chokladrippel/
 
Efter att vi hade ätit så gjorde vi ansiktsmasker på varandra, fixade naglarna, åt en massa gott, samtidigt som vi såg på Ensam Hemma. Jag såg inte någon film på julafton efetrsom jag var hos mormor och hennes TV är kanske inte den bästa.. Enligt mig så blir det ingen Jul utan Ensam Hemma, Grinchen eller Polarexpressen. Man måste lixom se någon av dom filmerna på Julafton. Nu gjorde inte ajg det så vi fick se en film på nyårs istället. Senare mot kvällen drack vi "bubblis"
(alkoholfri såklart) och väntade på tolvslaget framför TV:n. Vi skålade och sa gott nytt år! Sen gick vi ut och såg på fyrverkerier. Det var väldigt fint och färgglatt ute! Det var ganska svårt att hinna fota eftersom det small överallt. Man kunde se en massa smällar i luften
och det sa BOMBOMBOM överallt, men vi kunde inte alltid se själva fyrverkerierna. När vi hade stått ute och frusit i några minuter, gick vi in igen och fotade varandra. Det blev jättefina bilder på Maria (som vanligt) men jag själv ser ut att vara hög på bilderna. Jag blir aldrig speciellt bra på bild när någon annan fotar mig, jag blir oftast aldrig nöjd. Men man får väl ta det man har, så snart tänker jag lägga ut lite av det bilder som vi tog med min systemkamera, här på bloggen. Jag måste bara föra över dom på datorn först! ;) Efter att den roliga dagen hade passerat, gick vi och la oss till sängs. Vi somnade nog runt 4. ^_^
 
Tjejkväll :)
Yummi Yummi! ^_^
Bubblis :D
Love you! ♥
mitt 2012

Kommentarer
Postat av: mamma

Så mysigt ni verkar ha, ni är så otroligt fina tjejer puss från mig

2013-01-05 @ 09:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0