Bad Bitches Like Me Is Hard To Come By

Tjoo! :) I helgen var ju jag, Maria och min mamma i Stockholm på semester. Det var som sagt en tidig födelsedagspresent till mig kan man väl säga. Vi shoppade, gick på Grönan och åkte en massa karuseller och åt en massa gottigotti! ^_^ I fredags så var vi och såg Nicki Minaj, YEY! :D Vi stod utanför Globen och köade i typ 2-3 timmar. Min mamma rusade iväg till McDonald's och köpte lite pommes och dricka till jag och Maria. Så då satt vi där på asfalten och mumsade på det i väntan på insläppet. Vad som sög var att dom skulle ha släppt in oss 17:30, men gjorde inte det förän typ 18:35. En hel timme sen var dom med att öppna! Ordningsvakterna som gick omkring bland kön och kollade så att läget var bra, sa ju aldrig något om varför dom var så försenade. Så aa, det var en nackdel.. Men sen kom vi in i allafall, och Maria bara kutade iväg mot Anexet med mig hack i häl. Då stod det en ordningsvakt i gången, han ba "Om ni ska springa här så får ni backa och gå ut härifrån!" Vi ba "Ja..ha...?!" Sen började vi skratta, för dte lät för jävligt.. Klart att man springer för att få bra platser, vi vill ju inte stå längst bak! o_o Men då saktade vi ner och gick snabbt istället. OCH FATTA VILKEN TUR VI HADE!! Vi fick bra platser, nästan längst fram kom vi!! Sen fick vi stå och vänta och vänta och vänta.. OCH vänta i drygt en timme, men det kändes som en evighet! Någon som heter Adam Kanyama (stavfel), var förband. Någon rappare som typ ingen hade hört talas om. Mer än hälften stod bara där och man såg att det bildades ett stort frågetecken över allas huvud när den där Adam kom ut på scenen. Haha! X) Men efter all väntan så släppte dom det stora tyget som hängde över scenen, och BOOM! DÄR STOD HON, NICKI MINAJ HON SJÄLV!!!!!!!! Jag kom i ett shoctillstånd! Jag grät, skrek, skrattade, dansade, sjöng med och sen blev jag helt mållös. Det var som att alla mina känslor blandades i ett. Det kändes som en dröm, det är den bästa upplevelsen i mitt liv!!! Kommer aldrig glömma detta!
Hon sjöng Starships, Super Bass, Beez In The Trap, Moment 4 Life, Stupied Hoe, Pound The Alarm, Whip It, Va Va Voom och en massa andra låtar. Super Bass var anttagligen ett extra nummer. För när hon sjöng den så sprutade det ut en massa konfetti i vit och rosa. Det bara flög konfetti åt alla håll och musiken flödade ut i publiken. Alla hoppade och sjöng med (inklusive jag!), det var helt magiskt! <3


Dålig kvalla, jag vet. Men dessa bilder tog jag med
min iPhone under konserten. Hon hade super fina
och söta kläder under showen!

När konserten var slut, gick vi för att köpa lite fangrejer i shopen utanför lokalen. Så jag köpte ett knallrosa armband där det står Nicki Minaj i vitt och Roman Reloaded (namnet på hennes nya album) i svart, en stor planch med henne på och en svart T-shirt där det står BAD BITCHES LIKE ME IS HARD TO COME BY. Eftersom Hon sjunger det i texten till Starships! ;)

Men ska sluta skriva mer nu, för vet att typ hälften som
sett detta inlägg, har redan slutat läsa. Aja, hej då! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0