Dansföreställning på Nordanå, Hallen

Imorgon kommer vi att sluta senare än vanligt. Vi brukar alltid sluta 12:10 eller 12:20 på fredagar, men eftersom vi fick sovmorgon igår för att ta igen måndagen och tisdagen, så komemr vi att ha en lång danslektion imorgon! Vi for till Nordanå efter lunch i måndags för att sedan sluta kring 8 på kvällen. Sen blev det samma visa i tisdags, på kvälle då var dansuppvisningen. Vi var i Hallen och vi har övat så mycket de senaste veckorna. Vi dansade med levande ljus (gravljus) och det hände ganska mycket saker på repetitionen! Det spilldes ut en massa stearin på golvet, ljus gick sönder och Frida råkade sparka ut Malins ljus när vi gjorde några rörelser på golvet! :P Men när det äntligen var dags att inta scenen på riktigt, gick allt precis som det skulle. Hörde att något ljus slocknade men i övrigt så gick det jättebra! :) Det var en föreställning 18:00 och den kom mamma och min moster på. De tyckte att vi var jätteduktiga, så då blev man ju glad! ^_^ Sen var det en till föreställning 20:00. Det blev en väldans lång kväll! Kom inte hem förrän ungefär 10 på kvällen. Vid den tidpunkten var jag helt sjultkörd! Men jag lyckades ändå somna och jag gick och la mig till sängs med den sköna känslan av att vi ännu en gång lyckades bra med en dansuppvisning. Jag stod på scenen i rampluset under circa 5 minuter, bara några timmar senare var jag tillbaka vid skolbänken igen. Det känns helt ofattbart.. Det är alltid lika jobbigt att behöva lämna en scen när man just har dansat inför en massa människor. Det är så jobbigt! :(
 
På måndag ska vi göra en till dansföreställning, fast det är bara för skolan typ. Det som vi gjorde i tisdags var en ljusdans som hette 'Skymning, och på tisdag ska vi dansa en så kallad "Tomtedans". Fast den känns mer som en teater än dans, vi gör mer rörelser än danssteg (om ni förstår hur jag menar?) musiken är en klassisk, tjohej-Jul låt. :P Imorgon är sista chansen för oss att öva inför det på måndag, därför måste vi dra över några timmar så att vi ska kunna hinna med allt. Men det inte så mycket tycker jag. När man dansar så vill man ju förstås inte att den ska ta slut så fort, man vill ju hålla på ett tag. :)
 
(Sen så bytte jag nyligen till mitt favorit klister/skal. Har inte använt det på länge. Så nu följer Justin med mig överallt, haha! ;)
Igår hade vi svenska redovisningen. Vi hade fått i uppgift att vi skulle välja ett valfritt ämne att prata om. Jag valde att skriva om drömmar, varför vi drömmer, hur vi drömmer osv. Jag var jätte nervös! Men jag lyckades i allafall framföra mitt tal, så jag är rätt så nöjd ändå! :) Även fast jag tycker att jag hade kunnat gjort lite bättre ifrån mig. :P Dessutom så hade Nikki valt att prata om typ samma ämne, vilket kanske inte var så kul för mig eftersom hon var först upp och jag var typ nummer 5.. :/ Men aja, de tgjorde nog inte så mycket.
Jag var lite kreativ och skrev en dikt om drömmar. Förhoppningsvis så kanske jag får mer än ett E pågrund av att jag fick visa upp min ambitiösa sida, haha! ;)
 
Drömmar
Vatten som strömmar
Hit och dit jag slängs
När jag har lagt mig till sängs
Allt jag ser är vatten
I den mörkaste natten
Hur är detta äns möjligt
Det är nästan rent av löjligt
Hur kan jag nu drömma
Och samtidigt hela vardagen glömma
Men snart kommer morgondagen
De hårda slagen
De nya tagen
Pirret i magen
Rätta till kragen
Kanske dags mu att sluta rimma
Och bäst att fortsätta simma

Kommentarer
Postat av: mamsen

Ni var verkligen duktiga på dansen.

2012-12-25 @ 16:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0