Grekland

Hej! Förlåt för att min blogg inte är så uppdaterad, det finns en hemsida som tar mycket tid av mitt så kallade "Data-Liv" Jag hade tängt att ladda upp en massa bilder från Grekland. Ni mins kanske i ett inlägg som jag skrev för några veckor sedan, att jag skulle lägga upp en liten bildbomb från min Systemkamera. Men jag kan inte hitta sladden till kameran? Äsch...den dyker säkert upp så småningom. Men nu hade jag tängt att göra ett ganska långt inlägg om våran semester i Grekland! Jag lovar att ni ska få se bilderna, jag ska ladda upp dom på datorn så fort jag kan! <3

Vi åkte på på semester till Rhodos, Grekland. Den 18/5 och kom hem den 25/5. Jag åkte utomlands med min mamma, Felicia E. och hennes mamma. Hotellet som vi bodde på heter "Mythos Beach Resort" och är ett 4 stjärnigt hotell. Det var huuuuur fint som helst, och jag skulle i princip kunna stanna där i en vecka till! Det var ett väldigt stort hotellområde, det fanns väldigt mycket att göra där! Dom hade en liten affär vid receptionen, den var inte speciellt stor...men dom hade väldigt bra saker där. Man kunde köpa te.x. Pringels/chips, godis, bröd, kortlekar, glass, solbrillor, yogurt, badleksaker och en massa annat kul. Dom hade lixom allt man behövde! Sen hade dom en tennisbana, en fotbollsplan och ett vollybollnät på stranden. Stranden låg precis bakom hotellet, havet var KALT!!! Dom hade 2 stora pooler, en barnpool och en Relax pool. Det fanns oxå en liten klätterställning och ett litet hus där man kunde måla teckningar, det var förstås för dom små barnen! Dom hade 2 restauranger, en Cocktail bar. Osså hade dom en bar vid poolen där man kunde köpa mat, mackor, läsk och sluch.

Vi bodde i superfina lägenheter, dom var inte särskilt stora. Men tillräckligt stora för att 4 pers ska få plats! Lägenheten vi bodde i hade en hall, ett kök som satte ihop med vardagsrummet. I samma rum fanns 2 sängar, det var där Felicia och hennes mamma sov. Det fanns oxå en platt TV som satt på väggen. En balkongdörr (glas-skjutsdörr) fanns i mitten av sängarna. I rummet som jag och mamma sov i fanns det oxå en platt TV som hängde på väggen. detta sovrum hade oxå en glas-skjutsdörr som ledde ut till balkongen, båda skjutsdörrarna ledde ut till samma balkong. Den var ganska stor, och det fanns sittplatser där oxå. Utsikten var mot en annan lägenhetsetbygnad, bakom den fanns poolområdet. Vid stranden låg några lyxlägenheter, dom hade en egen pool.

Den närmaset staden, eller...det var mer som en liten by. Den låg 10-15 minuter bort, då fick man gå dit. Där hade dom ett Supermarket, en resturang som hade väldigt goda pizzor! Och en affär som heter "Amor" det blev jag och Felicia's favoritaffär<3 Där sålde dom smycken som bara var handgjorda, huuuuur fina som helst!! Jag köpte ett par ring-örhängen och en ring som specialgjordes just för mig, den skulle matcha örhängerna.

Vi åkte till den nya stadsdelen och Gamla Stan några gånger. Då fick vi åka med bussen in till Rhodos stad, det tog mellan 20-30 min. Första gången vi åkte in till staden tog det ca. 40 minuter. Men det var för att busschaufören körde genom en massa byar och trånga bostadsvägar! I Gamla Stan finns det en restaurang som heter "Sarris" Den måste ni besöka om ni åker till Rhodos någon gång, dom har SÅÅÅ goda pizzor där!!! <33

//Jag kan berätta lite mer om Rhodos när jag har lagt in bilderna från min Systemkamera, det här får räcka tills dess! Hejdå<3

Kommentarer
Postat av: mammsen

Det var verkligen super i Grekland,det slank ner några Grek.sallad, Waterpark Faliraki var verkligen häftigt.

2011-06-06 @ 22:20:27
Postat av: Agnes (ägare av denna blogg)

Joo, Faliraki var ju bäst!! Men jag mår lite illa bara jag tänker på då jag åkte den där sista ruschkanan, den som gick typ rätt ner! x)

2011-06-09 @ 08:05:15
Postat av: Maria

Det låter super!! Jag kollade på resor idag från skellefteå till turkiet, och det låter som att vi åker i sommar :)

2011-06-09 @ 21:09:31
URL: http://siamia.blogg.se/
Postat av: Agnes (ägare av denna blogg)

Vadå ska du åka utomlands 2 gånger på samma sommar, blir inte det typ en aning dyrt? :O "Bortskämda snorung" :P <33

2011-06-19 @ 10:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0