Super 8

Hej! Idag var jag och mamma på BIO i Umeå och såg filmen "Super 8" Den var väldigt bra, men läskig! Den handlar altså om ett kill/kompisgäng som ska göra en film som dom tänker skicka in till en filmtävling kallad just Super 8. Filmen ska handla om ett gäng zombies som går runt och..jaa....gör andra till zombies? Men i alla fall....en av killarna frågar om Alice (Elle Fanning) vill vara hustrun i filmen, hon säger ja. Under midnatt åker dom 4 vännerna och Alice till en tågstation för att spela in en scen till filmen. Under inspelningen ser Joe ett tåg komma. Det kör förbi dom i full fart och krachar mot en bil! (BOOM!!) Dom bevittnar något som dom inte får berätta om, INGEN får veta vad som hände den natten! Något fasansfullt som kommer från underjorden, är villig att förstöra allt som kommer i dess väg. Den bygger, den äter och den förstör. Staden evakueras och vad som händer sen, tja...det får ni väl veta om ni ser filmen! ;) Den var i alla fall bra! Men det var väldigt mycket pang pang, krach och BOOM!!!! Det var ashögt ljud i BIOsalen, lite för högt ljud tycker jag! ^_^

Vi kom till Umeå idag, vi har altså checkat in på Scandic Plaza. Vi ska sova här en natt, (hade önskat att det var lite längre!). Imorgon måste vi kliva upp runt 05:30, så att vi hinner äta frukost i restaurangen. Dom börjar igentligen släppa in folk kl.07:00, men vi får gå in lite tidigare s att vi hinner äta oss mätta. Kl.07:00 går altså flyget som vi ska åka med, vi åker till Göteborg imorgon. Vi kommer hem den 13/7. Vi ska såklart gå på Lisseberg, jag längtar! :D Jag har aldrig varit i Göteborg, så det ska bli jättespännande! :) Men nu ska jag gå och lägga mig till sängs, det blir en lång dag imorgon! Sussa sött, godnatt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0