where would I be if you didn't believe

idag är det den 1 Mars och därför ville jag bara slänga in ett litet special inlägg här.

Jag hittade Justin's musik när jag var 13 år, han var då mellan 15-16 år. Jag brukade lyssna på hans gamla låtar som läckte över YouTube, alltså det låtar som aldrig kom ut på iTunes eller Spotify. När jag var 13 år så hade vi vad man då kallade ett "datarum" där man hade sin dator som då inte var en bärbar utan en sån där stor gammal datorskärm som stod på typ ett skrivbord. Jag hade inte Spotify under den här tiden så all musik som jag lyssnade på var igenom YouTube, vilket var där som jag började titta på Justin's musikvideor. We go way back! Hans låtar från 2009-2010 som te.x One Less Lonely Girl, One Time, Baby, Never Let You Go, Love Me, Where Are You Know, Somebody To Love, osv. 

Jag började lyssna på Justin's musik ungefär precis då min pappa dog. Jag tänkte nog inte så mycket på det då men nu så här i efterhand så tror jag att den musiken hjälpte mig väldigt mycket. Jag lyssnade jämt på Justin och jag brukade titta på olika intervjuer som han gjorde. Vid det här laget så har jag nog sett säkert alla videos som han någonsin varit med i. Det låter nog lite creepy när man säger det högt och för vissa kan det verka lite konstigt att man kan bli så fäst vid en "kändis" och att man älskar dom så mycket så att man faktiskt kan börja gråta av det. Jag själv tycker inte att det är konstigt. Jag kan förstå att man blir fäst vid någon när man har förlorat någon. De som inte är så intresserade av musik, film och allt det där som är estetiska, kan aldrig riktigt förstå kärleken till allt det där. Det är fullt förståeligt. Alla människor tänker olika och man har ju olika intressen. Jag älskar musik och när något blir för jobbigt för mig så vänder jag mig alltid till musik. Jag tror på att man kan lära sig väldigt mycket av musik.

Hur som helst, nu spårar jag lite.

Vad jag ville säga var att idag fyller Justin Bieber 21 år. Jag ville igentligen bara uppmärksamma det för att för varje år som han fyller år markerar ännu ett år som jag har varit ett fan av honom. Nu är vi uppe i 5 år.







Älskar dig 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0