who's gonna be the first to say goodbye?

Hej idag var jag hos syon på A-torp och fick mina betyg utskrivna inför ansökan till Solvik. Jag hade inte tänkt att skriva om det här på bloggen än för än jag var helt säker. Jag har egentligen bara hållit det inom familjen och ett fåtal lärare. Jag har länge tänkt över vad jag ska göra efter gymnasiet, som så många andra i min ålder gör nu. Jag har oroat mig över om jag ens kommer att lyckas med någonting efter skolan är helt slut. Jag har inte direkt sett någon ljus framtid för min del av många olika anledningar. Jag har väl lite andra mål än de i min klass och sen har jag inte direkt haft någon att prata med (förutom familjen) om hur jag ska göra med allt.
 
Jag ska i alla fall söka till Musiklinjen på Solviks Folkhögskola med inriktning sång. Det är en kurs på drygt 1,5 år. Det sista inlämningsdatumet är 1 April, alltså om precis en vecka. Det här är något som jag har känt mig så sjukt stressad över och jag har haft lite svårt att fokusera på skolan för att jag har tänkt så mycket på vad jag ska göra sen när allt det här är över, vilket inte alls är länge kvar nu!
 
skitig spegel

Jag kom hem 13:00 idag efter att ha varit hos syon på skolan och sen köpt med mig mat hem. Stina kom sen och hämtade mig kring 16:00 då vi for till hennes jobb på Polisstationen, där vi var i drygt 2 timmar. Vi gjorde klart ansökan till skolan och skrev ut alla papper som behövdes skickas med i posten. Det var lite kul att få se var hon jobbar någonstans och det känns väldigt skönt nu att det är klart och att brevet har skickats iväg. Nu ska jag bara vänta på att bli inkallad på "audition" sångprovet som jag måste göra då jag ska välja en egenvald låt och en till låt som står med på en låtlista som skolan har gjort. Det blir nog även en intervju också. Jag har mycket att tänka på. Nu ska jag bara öva in låtarna så att jag kan dom även i sömnen.

bye my letter, see ya never.
 
Sen jag kom hem så har jag mest suttit framför datorn och lyssnat på Bullet in a Bible av Green Day
Om jag sen ska vara helt ärlig så satt jag och lyssnade på Four av One Direction när jag skrev det här inlägget. Jag är inte ens ett riktigt fan av dom men idag var ett undantag för idag blev det officiellt att Zayn Malik slutar i gruppen. Da man quits! Helt ärligt så är jag inte förvånad. Pojkband brukar ju inte hålla lika länge som riktiga band. Men det är ju synd för hans röst är verkligen helt sjuk! Tycker faktiskt att han är riktigt ball och talangfull, snygg också.
 
Anyways. That's it I guess.
Tänkte släcka datorn nu och sova. Sitter redan i sängen med jeans, smycken och allt. I need ma pyjamas!
 
/ Natti natt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0