Eclipse 2015

Hej idag var det solförmörkelse/eclipse kl.11:00 vi hade samhälls på morgonen så efter det gick vi ut hela klassen med vår lärare, Fredrik, och såg på solen. Några av oss tog bilder, inte för att det blev så bra på bild men..

man kan se den lilla månen oxå

som sagt så såg det inte så speciellt ut.

Jag hade förväntat mig att solen skulle bli svart som man har sett på andra bilder men jag antar att det beror lite på var man bor någonstans. Det som annars kändes annorlunda var att temperaturen sjönk. Det var väldigt soligt innan 11:00 men när det blev månförmörkelse blev det helt plötsligt jättekallt utomhus. Himlen blev oxå mörkare. Det var fortfarande ljust ute men det blev som en annan känsla. Det var intressant men inte så intressant som jag trodde att det skulle vara. Satelitbilderna från rymden ser förmodligen mycket mer intressanta ut än vad mina dåligt tagna bilder gör. Nästa gång något sånt här händer igen är om 24 år.

Vi hade då samhälls från 10:10-11:00 sen hade vi lunch/håltimme i typ 1,2 timme. Jag gick till dansen sen efter att vi hade ätit lunch och väntade där i träningsbyxor i typ 45 min då jag sen fick höra att vi inte skulle ha dans. Jag och Isabella skulle fara på stan och fixa målarfärg som vi behöver till en kostym inför slutföreställningen, så då la vi undan två flaskor som Lena (min mentor och en av mina danslärare) ska köpa ut på Måndag.

Efter det så for vi bara hem. Jag missade bussen så jag gick hem. 

Tog en fin bild på väg hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0