Grekland / Turkiet (2014)

Nu kommer äntligen inlägget om min senaste utomlandsresa! Jag har skrivit tidigare att jag skulle ta upp det här på bloggen och nu har det ju gått typ 6 månader så jag tänkte att nu var det dags. 
Jag for till Grekland i Augusti 2014 och kom hem bara några dagar innan skolan började.
Så jaa, det var ju ett tag sen. Men nu är det här i alla fall.
 
Jag känner inte att jag orkar skriva om allt som hände under resan för att det finns ju alltid så mycket att säga när man har varit och rest någonstans. Därför tänker jag bara låta bilderna tala för sig själva. Jag tog väldigt många bilder under resan så det här blir en bildbomb.
 
S A M O S  -  G R E K L A N D
 
 
Vi flög över en massa öar innan vi landade på Samos
 
 
 
Jag gillade att husen var i olika söta färger.
 
 
Tog den här bilden när vi precis hade klivit av flygbussen.
 
 
Torget efter att man hade gått igenom lobbyn.
i det gråa huset fanns det en liten kiosk som vi besökte nästan varje dag.
 
 
 
 
 
 
En liten park som fanns nära pool restaurangen på hotellet.
 
 
 
 
 
 
Numret som vi bodde på
 
 
Våran balkong var riktigt mysig.
 
 
Jag dricker inte Alkohol ofta och är lite kräsen när det kommer till sånt
men jag har en liten kärlek för Breezer
 
 
 
Den vita Milkshaken var smak av Cookies 'N Cream
Den var så sjukt god! Jag drack den säkert 3-4 dagar i rak.
 
Jag ser så konstig ut på den här bilden på grund av vattnet.
Det ser ut som att jag har värsta Kardashian rumpan. Lol
 
 
Grekisk Fanta
Jag tror att det var smak av blåbär men det smakade typ som vanlig Tropisk Fanta 
 
 
Det första klädesplagget som jag köpte dagen efter att vi hade kommit till hotellet.
En grön jumpsuit från en liten klädbutik inne i byn 15 minuter från där vi bodde.
 
 
 
Utsikten från Taxi bilen
 
 
 
Vi tog en Taxi in till Centrum i hopp om att få besöka en massa shoppingbutiker
men det fanns inte så mycket som vi hade hoppats på så vi var bara där en gång.
Det fanns liksom inget att se där.
 
 
Tyckte det var lite konstigt med stolen som stod där mitt på gatan utanför ett av shopping stånden.
 
 
 
Haha! skyltdockan utanför en av klädbutikerna ba " I'm so fancy "
 
 
Det var riktigt fint när båten lyste upp under solnedgången. 
 
 
Det som jag köpte i Turkiet (förutom den gröna jumpsuiten som är från Samos)
 
 
Vårat mysiga lilla hotellrum.
 
 
Jag älskar Doritos
 
 
Första doppet i poolen!
 
 
 
Jag hade köpt tröjan/tunikan på H&M hemma i Sverige.
Jag kände mig så nöjd med min outfit så vi hade en liten photoshoot innan kvällen.
Min mamma har inte direkt några skills på att fota men vi lyckades ändå få några bra bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stora båtar som stod utanför hotellet på andra sidan av vägen.
 
 
 
K U S A D A S I  -  T U R K I E T
 
 
 
 
Staden som vi besökte heter Kuşadası
Vi skojade om namnet och sa " Koshatashi " istället för att vi visste inte hur man uttalade namnet.
 
 
Båten som höll till i den hamnen där vi klev av, var gigantisk.
mamma såg ut som en liten myra bredvid den.
 
 
Vi besökte den antika staden, Efesos, i Kuşadası
Det var så sjukt mycket folk där och det var så fruktansvärt varmt.
Det kändes nästan olidligt att bara stå upp.
 
 
Det var lite tråkigt och ganska jobbigt att vara där i värmen men jag är tacksam över att jag fick vara där.
Det var en häftig upplevelse och lite spännande att få lära sig om den historiska platsen.
 
 
 
 
Jag älskar palmer. Finns det palmer så är det officiellt ett paradis.
 
 
Jag tyckte att skyltdockorna hade så fina kläder på sig, speciellt den i blått.
 
 
 
 
 
 
Jag älskar att titta ut över vatten.
 
 
När vi åkte med båten mellan Grekland och Turkiet så lyssnade jag på en låt som heter
Wrapped Around Your Finger - 5 Seconds Of Summer
och varje gång som jag hör den låten så tänker jag alltid tillbaka på den där båtturen.
Det var första gången som jag hörde den låten och jag minns att jag stod längst ut på båten och bara tittade ut över vattnet medans jag lyssnade på den låten och bara tänkte på allt och ingenting.
Efter det så är den en av mina favoritlåtar för den bär ett häftigt minne med sig.
 
(så djupt)
 
 
Tillbaka på Samos efter båtresan till Turkiet
 
 
Jag är en Pizza entusiast. Varje gång som jag är ute och reser så äter jag alltid en pizza där jag är
för att jag vill veta vilket ställe som har den bästa Pizzan och av alla ställen som jag har varit på
så har Grekland den absolut bästa Pizzan. (om man inte räknar med Pizza Hut)
 
(räkna hur många gånger jag kan nämna ordet "Pizza" i tre rader)
 
 
 
 
 
 
" if you like Piña Colada! "
 
 
Min fina nya lilla väska som jag köpte i Turkiet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hotellet som vi bodde på låg väldigt nära flygplatsen, så vi såg säkert 4-5 flygpan som flög över oss varje dag.
De hade ju precis lyft så det lät väldigt högt när dom kom.
Det var ganska jobbigt när man låg och solade på stranden och försökte koppla av.
 
 
 
 
 
Jag fick en klänning av mamma innan vi for utomlands.
Det här är enda gången som jag har använt den.
Jag brukar sällan klä mig så här men jag ville vara extra fin för en kväll då vi var på en så vacker plats.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Redo för ännu en myskväll inne i stan.
 
 
Det fanns en liten matvarubutik vid kajen inne i Centrum, där dom sålde Coca-Cola flaskor
där det stod sångtexter på varje flaska. Jag tyckte det var lite kreativt så jag köpte en Coca-Cola Zero
 
 
 
När vi gick igenom hotellet på vägen till vårat hotellrum
såg vi en liten kyrka som stod precis utanför en av restaurangerna på hotellet
så vi gick in för att titta lite.
 
'
 
 
Vi tände ett ljus för pappa i den lilla kyrkan
 
 
Svalkade mig med en Breezer när vi kom hem på hotellrummet igen efter en varm kväll inne i stan.
 
Hotellet som vi bodde på
 
 
 
Sista frukosten på hotellet innan flygresan hem. 
 
 
 
Vad jag lyssnade på i min mobil på planet, på vägen hem till Sverige
 
Det var allt som jag hade att säga om den resan.
Såklart så finns det så många fler bilder att visa
men jag känner att jag har fått med det viktigaste bilderna, så nu tänker jag avsluta här.
 
Hoppas att ni har haft en bra kväll.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0