Framtidsmässa på Scandic

Hej idag var jag med klassen på FramtidsmässaScandic hotell. Det var typ olika stationer där dom pratade om olika jobb som te.x Gruvarbete i Boliden, jobba utomlands, jobb inom Vården, osv. Lärarna hade sagt till oss att det var obligatoriskt men när vi kom dit 09:00 på morgonen sa Fredrik, vår samhällslärare, att han skulle ta närvaron och sen var det typ frivilligt. Alla gymnasieelever som går i 3:an var där, alltså från alla gymnasieskolor, så det var verkligen packat med folk. Det gick knappt att gå runt där och titta. Vi var bara där i typ en timme, under den tiden så gick vi runt några varv bara för att slösa lite tid. Tjejerna tog några rökpauser också, så vi växlade som emellan.

När klockan var typ 10:00 så bestämde vi oss för att fara därifrån. Jag gick på stan med Frida Lundmark och Emelie Hedlund, så vi gick på några klädaffärer.


Efter en stund så for Emelie och då var jag bara med Frida en stund. Vi gick på ICA, sen gick vi och fikade på Espresso House och satt där till typ 13:00 och bara pratade. Det var mysigt. 

deras juicer är faktiskt riktigt goda

Det var ett tag sen som jag var på Espresso House, det är mitt favoritcafé.

Efter några rundor runt om i stan sa vi hej då till varandra och sen gick jag på Tatung och träffade mamma och mormor, för dom satt och åt lunch där, så då gick jag och tog mat av lunchbuffén som serverades där.


Efter det så for mamma och skjutsade hem mormor i Boliden, sen dess så har jag som bara suttit hemma och slöat framför TV:n

Vi var lediga i Måndags, så av någon konstig anledning så känns det som att det är Fredag imorgon, men snart så.

Skriver mer sen under helgen.
Hej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0