Julkonsert

Hej igår var det avslutning för Allmänna musikgruppen på skolan så då hade vi Julkonsert i Kapellet kl.13:20. Vi spelade 9 låtar och av dom 9 så var jag med och sjöng 7. Under dom 2 andra låtarna spelade jag elgitarr. Jag fick spela på en gitarr som jag aldrig har använt tidigare. Den var fett nice. Att spela elgitarr har verkligen blivit bland det bästa jag vet. Det är en så grymt skön känsla och jag fascineras bara av instrumentet. Det var den största spelningen som jag har varit med och gjort hittills men det var verkligen jättekul! Såklart tog nervositeten över där ett tag och drog ner rösten men jag gjorde det bästa jag kunde för stunden och försökte bara att fokusera och ha kul. Jag hade bjudit in Jojje att komma och kolla på så då var han också där med Alicia, Norin och Erika. Den enda som fattades bara var Amanda. Hon kunde inte komma men det fick gå ändå. Det kändes bra att ha dom där som stöd. Efter att konserten var slut så kom dom fram och kramade mig. Jag fick en massa kramar och komplimanger av personer som jag knappt har pratat med. Till och med Musikarna kom fram till mig och gav komplimanger och det kändes verkligen jättebra för att dom kan ju det där så bra redan. Att just dom sa att jag var jättebra på att sjunga betyder mycket! Tyvärr så har jag inga bilder från konserten utan jag har bara två filmer på mobilen som Alicia filmade och tydligen så fanns det inte tillräckligt med utrymme för att kunna filma allt och jag vet inte heller om lärarna har filmat något men det får jag kolla upp. Jag har i alla fall mina minnen kvar. En av de stunderna som jag minns allra tydligast var i slutet av spelningen då jag sjöng Pretender av Foo Fighters och jag blundade för ett ögonblick och när jag sedan öppnade ögonen igen blev jag bländad av det vita ljuset från strålkastarna och jag minns bara hur jag gav allt jag hade för att i just den stunden kändes det som att jag var jag och att jag kunde klara av vad som helst. Det var bara en speciell känsla.
 
Efter skolan så fick vi skjuts in till stan av Norin så då gick jag och Jojje på stan en stund. Sen på kvällen där så for jag, Norin och Alicia till Jocke i Bureå och åt middag där, vilket var ganska mysigt. Sen for vi hem där nån gång vid 10 på kvällen.
 
Så det var en riktigt bra dag!
Nu går vi bara 4 dagar till sen är det äntligen Jullov :)

Kommentarer
Postat av: Juandan

Bättre än musikarnas kaféer, no joke!

Svar: haha tycker du det? :) Tack!
Agnes


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0