I MADE IT!

T! :) Just nu sitter jag och bloggar (antagligen) på min bärbara HP och Maria sitter och kollar om vad det finns för shopping i Stockholm, på den stora datorn som står i mitt just nu väldigt tomma rum! Vi har nämligen tagit bort min garderob som har stått i mitt rum på nedervåningen, för vi ska sätta in en vit skjutdörr. I allafall så är typ alla mina möbler borta och det är så tomt och vitt att det ekar.

Igår så var jag och Maria på Sunnanåskolan och spelade fotboll mot vägg. Jag, Agnes "klantmajan" Bergmark, råkade kjuta upp min boll på taget.. IGEN! Har nyss köpt en ny blå boll på Team Sportia för bara 99 :-
Jag sköt upp den på skolans tak och sen kom mamma och för att hjälpa till. Så hon och Maria fick hålla i typ en skjutvagn som stod på en ramp intill taget utanför där mattanterna brukar bära in mat och sådant. Så medans Maria höll ett fast kräpp om den rullande kjutvagnen, försökte min mamma lyfta upp mig på taket så att jag skulle kunna hämta ner min boll. Det var inte alls stabilt och kanten som jag fick stå på med mina Converse, var väldigt smal! Men jag lyckades ta mig upp och hämta min käraste nya boll och jag var fan överlycklig! Värsta Mission Impossible! Yeah.. Men det kändes inte så bra med tanke på att man igentligen inte får klättra upp på en skolas tak bara sådär utan en lärare, och folk gick ju förbi och stirrade som gamar! As irriterande.. X(
Det sjukaste är ju också att dom har satt upp en massa staket och plåt på taget och runt om skolan så att barnen inte ska kunna klättra upp, vilket man kan tycka är bra för deras egen säkerhet. MEN, då har dom ju inte tänkt på hur vi som kommer och ska spela, ska få ner våra bollar. Det går ju inte eftersom det är staket överallt! *suck*..


YEY! I made it to the top!! ;D

Aa, det var väl allt som jag hade att säga idag. Okej, hare bra. Hej då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0