Umeå & Solförmörkelse

Hej! Igår var jag och mamma i Umeå. Vi shoppade, fikade och gick och åt lunch på en jättevacker Kina restaurang. Den var väldigt lik Tatung! Dom hade en lunchbuffé...dom hade pizza, ris, sallad, räkchips, friterad krabba, friterad kyckling, och min absoluta favorit: Friterad fläskfilé (eller om det bara var fläsk..?) Det var hur gott som helst!! Jag undrar om Tatung också brukar ha en lunchbuffé..?! Men..nu ska jag sluta prata om mat.

När vi satt i bussen på väg till Umeå, (då var klockan ca.09:17) somnade jag. Jag var så trött, så att jag råkade slumra till. Efter ca.20 min så väckte mamma mig, och det första jag hörde var "Agnes, titta ut genom fönstret...det är solförmörkelse..!" Jag ba, "Va..?" jag var aldeles för trött för att kunna tänka klart. Men hon hade rätt, det var solförmörkelse. Och det är nog bland det vackraste som jag har sett! När månen skymmer solen...det händer vart tionde år. (Tror jag..?) Jag har aldrig sett det förut, men det är det väl inte så många som har?! Många låg säkert och sov då solen steg upp över Svergie! Men jag var vaken, och jag var en av dom som fick chansen att se det. Det var någon som sa att det bästa stället som man kunde se solförmörkelse på, det var i Kroksjön...och vi har ju våran stuga där. Men vi var ju på väg till Umeå...så vi fick nöja oss med att se den från långt avstånd.

Jag tog några bilder med mobilen, dom blev inte  bra, men jag ska ändå lägga upp dom på bloggen. Så att ni får se hur det ser ut...på långt håll..Hihihahaihi!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0